@ikarus266: Igen azt én is láttam, írtam is neki, de már akkor írt a srác, hogy van rá más jelentkező is. Csak szerencsére közben megtaláltam a vaterásat :)
jó hajtás én Freeride meg Dirt-re használom és elég jó :)
könnyű ,merev kinézete is jó szerintem én is hasonló áron szereztem csak nekem gyári csapin kívül adtak egy új saint-et is tehát jó bolt volt :D
Neem :) Vaterán lőttem. Licittel volt felrakva, és a kommentek közt valaki kérdezte mennyiért adja oda az eladó, írta, hogy 18e. Én meg mivel tudom, hogy új ára dupla ennyi lenne, és ez is gyakorlatilag új volt (a jobbos karon nem feltűnő helyen van egy kicsi karc, meg az egyik kar végén egy másik nagyon kicsi, a lánctányérokról is szinte épphogy lekopott a festék), rögtön lecsaptam rá, megírtam, hogy ennyiért azonnal elvinném :) Megegyeztem az eladóval, hogy fellicitálom 18ig, és előre hozza nekem az aukció zárását, meg is történt. Féltem, hogy majd valaki rám fog licitálni mert még kicsivel többért is simán jó vétel, de hál istennek nem így történt, engem is meglepett :) Jó bót vót az egyszer biztos. Ja és csapággyal volt ennyi ofkorz. Meg egy pedált is kaptam hozzá, mondjuk az nem képvisel komoly értéket.
Szerintem csacsiság, hogy lelazul a négyszögtengelyes. Tesco-bringán elhiszem, de egy normálisabb gyártó, normálisabb hajtóműve nem lazul le.
Az én négyszöges hajtóművem ellenben nem merev, sőt...de nem is hightech. Viszont semmi lazulást nem tapasztaltam még soha, semelyik gépemen sem, hiába mindegyik négyszöges.
@gyuladaniel94: használt lx 28ért az vicc srácok :D az enyém hibátlan volt, 2 hónapig árultam 16ér és senki nem vitte el, most hone van, szerintem jobb :D
@gyuladaniel94: Az LX-et, mondjuk jó 3-4 éve, 26-ért vettem újonnan. Meg nem mindnek, de az enyémnek pl. volt egy olyan hibája, hogy a tányér tartó karok kicsit fellazultak a hajtókaron a préselésnél, és buzi kattogó hangot adott. Volt ilyen tapasztalata egy bringaszervizes ismerősnek is, tehát nem egyedi eset. Ennyiért nézz mást, vagy gyűjtögess egy kicsit. Nézz körül külföldi oldalakon is, vagy várd meg a szezon kezdetét.
@gyuladaniel94: ha trekking verziót akarsz, akkor nagyjából oké az az ár, mert SLX-ből is van trekking, de használtan nagyon ritka, mert kevés új trekking bringába építik az ára miatt.
Konkrétan integrált tengelyes hajtómű 3 van ami normális és trekking felhasználásra van tervezve: http://ebike.hu/termekek/hajtas/hajtomu/integralt-mtb/101651_shimano-08-fc-m542-lv/
@ikarus266: Akkor érdemes még nekem is körülnéznem, csak az a baj, hogy a trekking változatok elég ritkák, így ki is használják és drágábban adják őket. Egy ilyen azért már tényleg komolyabb, mint az LX, dizájnra mégis az LX tetszik jobban, meg nekem nem kell, hogy acél legyen a pedálmenet, nem cserélgetem olyan sűrűn a pedált, hogy elnyalódna.
@gyuladaniel94: Én általában ha tehetem nem szoktam kiállni mindig ülve tekerek még úgy is indulok.Amúgy meg ja én pl 30-ért is láttam már szép állapotú slx-et is.
@gyuladaniel94: 28 egy használt LX-ért? Téged igencsak rászedtek. Annyiért már használt XT-t is lehet kapni, mondjuk nehezebb kifogni, de messze nem LX!
@Vilmos23: Én mindig keresztbeváltok, amikor nem használom a bicajt, hogy ne nyúljon a váltóban a rugó, de indulás előtt mindig felteszem nagytányérra, induláskor rögtön a pedálra engedem a súlyomat, ettől meglódul a gép, még egy ideig kiállva megyek, aztán leülök. Városba többet járok, ott meg nincs kedvem váltogatni a sok megállás után, inkább beleállok a súlyommal és már indul is. Már úgy hozzászoktam, hogy túrán sem váltva indulok.
@Vilmos23: 80 kg-mal, szerintem inkább csak nem érzed hogy hajlik. Vagyis nem tudod, hogy hogyan viselkedik egy komolyabb hajtómű, ezért érzed nagyon merevnek a tiedet.
Persze, ha abszolút nem tekersz kiállva, nagy erőkifejtéssel (amit terepen elég nehezen tudok elképzelni, hogy még sohasem csináltál) akkor lehet, hogy tényleg nem hajlik.
én is 80 kg körül mozgok de nekem ilyen nincs hogy hajol vagy hajlik.Én pl egyáltalán nem állva terhelem.
Elkezdem könnyű fokozatban pörgetni és egyre nehezebbe váltok.
@Vilmos23: Hát én nem tudom, én 80 Kg vagyok, de azért mikor szeretném úgy isten igazából megtekerni a gépet, akkor nagyon érzem, hogy a hajtókarnak nem tetszik. Egyszer próbáltam egy Gepidát, amin FC-M171 hajtómű volt, és hajlongott elég szépen. Bár nekem csak egy alap integrált hajtóművem van, de a különbség így is jelentős.
@Vilmos23: jó persze előfordulhat gyártási hibás hajtómű vagy blokk tengely is hogy nem tud megszorulni a tengelyen mert az "ék" kialakítás nem szabályos.
@Vilmos23: Javaslom neked, hogy nézz szét Bikemag aprón, mert elég sok komoly hajtóművet kínálnak, igen jó állapotban és jó áron. Bolti áruk sajnos tényleg elég húzós, de használtan is ki lehet fogni nagyon jókat. Én is találtam egy jó kis LX-et 28-ért! Csak írd be, hogy hajtómű és kidob egy jópárat.
@gyuladaniel94: Nem tudom nekem 4szög tengelyes rendszerem van és nem szokott problémám lenni vele pedig kap apait anyait. Néha nem mondom minimálisan lazul mert utána kell húzni de veszélyesen nem szokott lazulni.
@kovacstibor79: A négyszögtengelyes rendszereknél le szokott néha lazulni a hajtókar, kikotyogósodik a tengely és a konstrukciójából adódóan közel nem olyan merevek, mint az ilyen és ehhez hasonló integrált tengelyes hajtóművek. Persze biztos van egy-két régebbi hajtómű, ami elég merevnek számít, de a mai darabok már nem komoly felhasználásra készülnek szerintem.
@gyuladaniel94: Deore-t is nézegettem, de ez egy "kihagyhatatlan" ajánlat volt :) Igazából 500-as Shimanotól felfelé minden jó. Csak ahogy csökken a tömegük, az áruk kb. ugyanúgy duplázódik. Ez az SLX úgy érzem jó darabig ki fog szolgálni és végre a megszabadultam a négyszögtengely borzalmaitól is.
@gyuladaniel94: NEM ez az egyetlen alkatrész egy biciklin, ami nem érdemes spórolni!!
Szerintem azért egy jó teló, nagyon nagyon sokat tud javítani egy bringa menet tulajdonságain, és egy jó teló nem 100 Ft...