ezt a képet ajánlom azoknak az U16os kollégáknak, akik alá 100E Ft feletti biciklit toltak, de hogy a tekerésen kívül mit kell vele csinálni azt nem tudják, és sírva rohannak minden héten a szervízbe mert "nem jó". Olvasgassatok.
A felső kategória előnyei csak "extrém" vagy legalább szélsőséges körülmények között jön elő: Az én bicom mikor megvettem full alap volt, a legmárkásabb cuccok a shimano revoshift váltókarok meg az airline1 felnik voltak. Azóta már ránézésre is feljebb van a gép pár kategóriával (lásd kronológia mappa), de a pénztárcát is megviselte. Viszont a kormánycsapágytól a hajtóműig mindent saját kézzel szereltem, kentem, alakítottam, kivéve a hátsó kereket, mert azt boltban fűzték, de az elsőt már inkább befűztem magamnak 0 tapasztalattal, egy netes útmutató alapján. 1200Ftot nem adok ennyi munkáért. Sokkal jobb úgy ránézni a vasra hogy minden részéről tudod hogy mi van a borítás alatt, melyik csavarral mit lehet állítani, és minden alkatrészről tudsz mesélni legalább 10 percet.
@Krupcheck: Szerintem jó a Deore.
2000 óta használom a Deore szettemet és semmi gondja sincs.
Az első váltó könnyebb, mint az új XTR!!!
SLX-Deore közt nincs nagy különbség minőségileg.
Az XT már inkább jobb, de drágább is.
Szerintem azt nézd meg, hogy mivel van szerelve a bicód és igyekezz hozzá passzintani a géped további felszereltségét, hogy valamennyire egységes legyen.
Micsoda diszkrimináció ez?
Azt ne mondjátok, hogy ti tudjátok mit kell csinálni ha leeresztett a gumi... Egyből vinni kell szervízbe.
;)
NA inkább nem poénkodok mert félreérti valaki.
Versenyzőről egyáltalán nincs valami jó véleményem.
Első nagyobb versenyemen, a Monori Strázsahegyi Tekerőn hobby kategóriában indultam.
Mondták, hogy leszerződött versenyző ne induljon itt, ennek ellenére pár "Gi....Gy"-s indult. Naná, hogy ők nyertek és örültek a 10-20000 Ft-os jutalomnak.
Gratulálok nekik ezúttal is.
Tényleg szép teljesítmény volt nyerni egy olyan mezőnyben ahol nem tekernek minden nap több km-t és nem gyűrnak a versenyre.
Másik érdekes "élményünk", hogy általában azok a bicósok, akik egyenmezben tekernek, vagy netán egyedül, de csapatmezben, szarnak visszaköszönni. (Ez igaz az országútisok többségére is! Tisztelet a kivételnek!)
Mellesleg könnyű tényleg egy szponzorált géppel menni és azt mondani, h. ha rossz valami akkor rakjanak rá újat.
Szerintem az az igazi bicós, aki tudja is, hogy mi hogy működik, és meg tudja szerelni a bicóját, legyen az egy belsőragasztás, vagy akár egy telótisztítás.
Sokan megkapják csak a jó kis gépüket, és rinyálnak, hogy mi nem tetszik rajta.
Én 93-ban örültem, hogy van egy 18 sebességes olasz MTB-m Shimano váltórendszerrel. Nem rinyáltam, mint a sok mai fiatal, hogy ez nem jó, az nem jó, anyuci vegyél újat.
Több, mint 6 éven át használtam a bicót.
Egyszer vittem szervízbe, amikor még nem értettem nagyon hozzá és gyorszáras tengelyesre, ill. 21 sebességesre alakíttattam át.
Mikor láttam, hogy csak a szerelésért, zsírzásért, stb. 5000 Ft-t kértek, akkor megfogadtam, mindent magamtól fogok szerelni ezentúl.
És tényleg, sokkal olcsóbb, és örömöt ad, ha megjavítunk valamit magunktól.
a kerámiagörgő az enyémben is megvan, csapágy nem hiszem. Sealed pulley a felirat az alsón, ebből nem tudom, szét meg még nem szedtem. Én gondolkozok egy cserén egy 2010-es deore-ra. Aztán vagy bejön, vagy visszakerül ez. Persze ez attól is függ hogy hogy fogja kedvelni a 9es rendszert.
Az az szép. Az enyém 2003as. Már az sem mai darab... de felül kerámiagörgő, alul japán iparicsapágy (ja igen, az egész japánban készült, nem szingapúri shimano), amit akarsz. Évekkel ezelőtt vettem, kb. egy új Deore áráért, de ég és föld mind a mai napig.
Ha lemented akkor rá tudsz zoomolni kellően.
Az Acerát én se éltem meg saját bikeon, de rengeteggel találkoztam, meg még olyanokkal se. Az előzőm egy C101-es se volt sokkal jobb. Két napig volt félméteres vigyor a fejemen mikor találtam a mostani XT-t. mostani... szóval 1992-es asszem :D
Sajnos nem olvasható, de a felvetés tetszik (:
Komolyan sajnálom azokat, akik alá odakerült egy jó gép, és nem kellett eljutniuk a-ból b-be technikailag. Semmit nem tudnak a gépükről. Kedvencem a "krattyog a váltó" mondat. Szoptatok volna vazzeg Acerával meg Turney-vel, nem hogy váltót állítani, de még kikalapálni is megtanultatok volna d: