Na ez az.
Nézd meg mennyi a vonat Münchenből Friedrichshafenbe. Meg is néztem neked: http://reiseauskunft.bahn.de/bin/query2.exe/dn?ld=9638&seqnr=2&ident=j4.0104338.1315082754&rt=1&OK#focus
44 Euro minimum. Csak oda. + vissza. Együtt mondjuk 25000 Ft.
Ez 32e Ft. + hozzáteszed még a 7000 Ft-t visszaútra.
39e Ft. + még a helyi "BKV" mondjuk 1000 Ft minimum.
Amúgy meg van mondjuk összesen 1800 km-re ami mondjuk 44e Ft + matricák, 50e Ft.
10e Ft-ért akkor mész és jössz, amikor akarsz, szép tájat látsz, ott állsz meg ahol akarsz, annyi katalógust viszel haza, amennyit akarsz és nem szívod mások bűzét, nem hallgatod mások nyavalygását. Stb. Nekem ennyit bőven megérne.
Inkább keressél még valakit, aki menne és osztozhatnátok a költségeken.
@Rober-to: Itthon mindenki meg akar gazdagodni egy hét alatt...Sarkosan így fogalmaznék.
Persze ha belegondolsz nem drága, kint egy család normál melóval megkeres cirka 3000-4000 Euro-t egy hónapban. Ebbe belefér a 350 Eurós éves szervíz. Amúgyis eladják max 3-4 évesen a gépet.
Addig meg garanciális.
@d75ave: Nem értem mi a fene kerül ilyen sokba.
Olajat és olajszűrőt cserélnek.
Fordnál pár10e Ft. Nem sok.
Én ha lenne BMW-m, vagy Mercedesem, akkor csak márkaszervízbe vinném, de csak úgy, ha látom, mit szerelgetnek. Vagy ha van ismerős, akiben megbízok (nagyon kevés olyan van akiben megbízok).Az a baj, hogy lejáratja sok szervíz a márkát. Elrontanak direkt alkatrészeket és az éves szervízre bevitt autó hibajelzéssel jön ki a szervízből.
Ezen keres a sok bunkó.
Emiatt itthon nem is érdemes venni használt autót.
@Rober-to: Megmondom őszintén egyszer vittem be az Óbudai-ba 100ezer körül néztek volna rá, ezért vidéki jól felszerelt műhelybe szoktam vinni (töredéke), ha kell alkatrész akkor szürkeimportból szerzem be. Szerencsére eddig csak egy oldal-ütközés érzékelő és üzemenyag-szintellenőrző gomba kellett ezt bontóból szereztem meg fillérekért.
Egy dolog h. kijutsz ha egyedül mész.
De a vonaton tökölsz, sok barom közt vagy (magyar részen főleg), megsülsz, nem tudsz akkor és ott megállni ahol akarsz, korlátozott a magaddal vihető cuccod stb. Repülővel meg lehet mondjuk 1 óra az út, de 2 órával korábban ott kell lenned, majd visszafelé megint.
Nem véletlenül mentem Lipcsébe autóval.
Fiestat megpakoltam aztán irány a jólét.
Go West.
1010 km. Az 2 tank, azaz 25e Ft + matricák, 30. 8-9 óra út.
Repülőjegy meg talán 20e Ft (+illetékek), vonatjegy szintén és 12 óra, buzi szlovákokon át.
1 embernél még megéri ha nem viszel sok cuccot. De 2-nél már nem.
Haver dízel Audival jött ("tele" van manival, de skótoskodik és inkább a 8 éves A3-asával jött). 3-an mentek.
Gizdult, hogy 5 litert fogyasztott. Persze. 100-zal ment végig. Autobahnon is. Örülhettek neki.
Azért nem mindegy, mikor németeknél 370 km-t lenyomsz 2,5 óra alatt.
Ha fizetnék a benzint akkor dolgozni is autóval járnék csak sajnálom beletenni azt az évi 20e km-t csak a munkába járás miatt. + azt a kb. 3-400e Ft-t. Viszont a napi 3,5-4 óra helyett kijönnék 2-ből. Ami mondjuk már egy évben 300-400 óra kb. ami 2-2,5 hét!!! Ennyit lehetne spórolni.
Tömegközlekedést utálom. Pláne most, hogy elindult a tanítás és nem férek fel a buszra sem. Ülni nem merek, mert ki tudja hol ült korábban egy csöves geci, kapaszkodót ugyanez miatt nem fogom, nem fogok meg semmit sem.
Vonaton leülök, mert az hosszú út, de kurva büdös a szék, Egy nadrágot egy héten max 2x tudok felvenni emiatt, felsőt meg legszivesebben már akkor mosnám, mikor beérek.
Okádé az egész.
Amúgy meg igazából nem érdekel, hogy 75-100 év múlva nem lesz olaj. Akkor már úgysem leszek (hacsak nem valami cyborgként :), de akkor olyan leszek mint a Terminator 2.).
Autót (személygépjárműt, tehát nem kisbuszt) csakis benzinesként tudok elképzelni. Sehogy máshogy. Minden hibridszar csak egy fos. Kb. mint annyira becsülöm ezeket, mint az ilyen városi sárvédős csengettyűs buzibicajokat.
A dízeleket meg kimondottan utálom mert méreg.
@Rober-to: hibrid. jajj... csináljunk mindenféle környezetszennyező gázokkal éghető cuccból (de leginkább direkt emiatt kivágott fából) rossz hatásfokkal áramot, aztán ugyanezen árammal ismét nem tökéletes hatásfokkal hajtsunk meg egy motort, amit, csak hogy ne legyen neki túl könnyű, terheljünk még meg párszáz kiló akkumulátorral, meg egy benzinmotorral, hogyha netán menni is kéne az autóval, akkor valami mégis megmozgassa... és vigye a plusztömeget, hajtsa a nagyobb generátort, tehát hamár van legalább a hatásfoka legyen rossz.
@BF2 hungarolada: Ha valakinek van pénze 10 millás autóra, akkor legyen pénze üzemanyagra is és ne a fogyasztást számolgassa. Vagy ha spórolni akar, vegyen hibridszart. (Mellesleg arra nem gondol senki sem, hogy az áramot is valamiből elő kell állítani...)
toyotával soha nem volt gond... VW-ből csak passatot ismerem, de nagyon szépek benne a bőrülések, világítás és egy tank benzinnel lemész vele görögországba vagy méf tovább is :D és 5.4-et fogyaszt 150-nél
@d75ave: Audinak mennyi a gyári szervíze?
Kíváncsi vagyok Z4-esé mennyi lehet.
Mert ha vennék egy 6 éves autót nem akarok évente 200-t fizetni az olajcseréért. Pláne úgy, hogy hallottam híreket, hogy direkt elbasztak valamit az autón, hogy visszamenj, stb...
@Rober-to: Az Evo VI. az egy ex vb.-s gép volt amiben ültem, sajna a szekis váltó már nincsen benne, de így is brutális, pláne mikor hozzáértő tereli, mondjuk egy Tardos-Bikol szakaszon :D A legjobb élményem az akkor is haverom full-full VFTS-e volt, megvan a varázsa a kocsinak, hiába "csak" 160 Le.
@Rober-to: Nekem a kedvenc céges kocsim egy 1999-es Ford Focus volt. Amilyennel Colin is nyomta.
Most H-s Astrám van, nem nagyon szeretem a combi Focus után.
Viszont a saját kocsim egy Audi A4 Avant 1.9 TDI 96KW
ezt nagyon szeretem, de már látszik rajta a 8 év, nem olyan modern mint a mai kocsik. Új Audit nem mernék venni, mert giga zseton a szervizelése.
JA és a félreértések elkerülése érdekében, itt NEM megbántani akarok egyeseket, csak a véleményemet mondom el. Próbálhattok meggyőzni, de nem fog menni.
Mellesleg Krupcheck:
Ford Transit 2.0i (benzines) 1989-2000 minden baj nélkül.
Ford Mondeo 1.6 1994-99 minden baj nélkül, a magánszervíz, ahova véletlenül elvittük rosszul szerelte fel az olajszűrőt, megszakadt a menet.
Ford Mondeo 1.8 1999-még most is. 233e km felett van már és eddig csak kipufogó (mert belül valami kerámia vagy mi elégett, leesett és zörgött belül és idegesített) és lengéscsillapító (hála a kiváló BP-i földutaknak) volt cserélve) 210-zel mentem vele Autobahnon 2008-ban megrakodva!
Ford Focus C-Max 2004-2006 semmi baja sem volt
Ford Fiesta 2006-még most is minden baj nélkül
Ford Mondeo 2009-még most is minden baj nélkül.
Ja és egy Ford Transit 2000-még most is szintén minden gond nélkül.
Közben volt egy Opel Corsa 2000-2003, gond nélkül, és egy Calibra Turbo 4x4 2003-2004 szintén gond nélkül.
Körülöttünk próbálkoztak hönókkal, hondákkal, skodákkal, vw-ekkel. Mindnek volt valami baja. Hönósnak leállt autópályán a kocsija mert esett az eső. VW-nek ablakemelője nem működött, honda tetőablaka beázott és rohadt.
A Ford is szétpotyog... (: Elvisz A-ból B-be, sose áll meg (mondjuk 3 év és 30ezer km mellett ez el is várható), de miután kijött a gyárból újra össze kell rakni pár dolgot, rendesen. Az illesztési hézag fogalmát meg jó volna ha elmagyaráznák nekik, meg azt is, hogy az nem jó, és nem szép. A Fusion még csak-csak, de ültem újabb Focusban, akárhol befértek a nem pici ujjaim a műszerfal és egyéb elemek illesztésénél.
Jó autó, jó autó, de engem nem nyűgözött le a Ford. Egyik legunalmasabb márka.
Amúgy amit vennék használtan, az a BMW Z4. De azt is csak magánszemélytől, olyantól, aki nekem szimpatikus. Amúgy meg inkább veszek egy új Fordot, vagy Opelt, mint egy használt szart. Majd ha eljön az ideje, akkor veszek drágábbat, úgynevezett "Prémium" kategóriás autót (ami ugyanakkor kevesebbet tud, mint egy korrekt Ford).
Amúgy az Audisokat sem értem.
Jó autó biztos, de a dizájnja unalmas. Értek az autókhoz, de nem tudom rögtön megmondani egy Audiról, hogy ez most A3, A4, A6, vagy mi a fene (Ha szemből látom).
Mellesleg végigültem Audikat, BMW-ket, Mercedeseket, Porschekat.
A minőségi színvonal is így emelkedik.
A VW meg külön téma. Golf bőrüléses csúcsváltozatban megfogtam a kéziféket és a burkolat a kezemben maradt. Korábban Golfban a műszerfal volt sorjás.
Egy Ford, Opel állítólag nem olyan minőségű (újságírók szerint), de ha beül valaki egyből látja, hogy ez sokkal jobb. Opelnél a Ford jobb mellesleg. VW majdnem Opel szinten van.
WV tele van kopogós szar műanyaggal. Fiestankban több puha műanyag van, mint egy Golfban.
Subaru, Lancer Evo. Lárifári. Hangos szar családi autók feszes rugózással.
Olyanok vesznek ilyet akiknek nincs pénzük egy normális autóra, mondjuk BMW-re, vagy valamir ilyesmire.
Öröm volt nézni a Subarus leeső állát, mikor állva hagytam a 96-os Calibra Turbo 4x4-esemmel, még mikor meg volt. Ugyanígy a kopasz idióta Audi S6-os is csak csodálkozott.
@Rober-to: Azért van japán is bőven jó. Mondjuk egy Corolla Ae86-ot nem dobnék ki magam alól, Subaru Sti, Lancer Evo VI nagyon nagy kedvenc, rettenetes élmény, mindenkinek ajánlom :) Persze oda már hozzá értő kéz is kell.
Német autók a legjobbak annyi biztos.
Amcsik lehet jól néznek ki (pár), de igénytelen a kidolgozásuk. Pár azért kellene (Mustang, Challenger, Charger, Corvette, Camaro, Bel Air, régi Fordok. Főleg 50-es, 60-as évekbeli autókat bírom + pár új változatukat.
Olasz autókat szeretem még, főleg Ferrari, Lamborghini.
Az összes többi gyártmány számomra csak egy szar (1-2 kisebb EU gyártótól eltekintve).
És akkor az ilyen koreai, kínai csodákról még nem is beszéltem, mert azok nem ebbe a kategóriába tartoznak, hanem a fossss kategóriába.
Majd ha összeállnak, akkor lehetnek szarok.
Emiatt nem tudom felfogni mit esznek egyesek ezeken. De hát nem ért mindenki az autókhoz, ez van.
francia autók nagy része szar csak. apám a citroen jumper furgonját 300 000km+ után adta el ès a srác aki megvette isteníti pedig azóta 5ször ment vele erdélybe. szal azért nem kell általánosítani :D
hát volt 1 átmenet :D lapierre meg francia... francia autókról meg köztudott, hogy sz@r. szerintem bringáknál máshogy van, mert van taiwan és nem taiwan :) és nem taiwan általában jobb, de nagyon jó a giant, speci cannondale....
Igen, néztem tegnap. De csak 5 év garancia van rá.
Ha veszek egy 2-3000 Euros vázat, akkor elvárom, hogy örök élet garanciás legyen.
Ráadásul amcsi "minőségben "nem bízok annyira, mint a németben.
@mematyi: 120-150 mm köztit.
Specialized, Trek, Yeti, Cube jöhet szóba.
Igazán jól egy Yeti gépen érezném magam...
Vagy Specialized Enduro, Trek Remedy, Cube Stereo.
Hát figy.
Nem kötekedésképpen mondom, távol álljon tőlem,
de ha te szükségmegoldásnak veszel ilyen vázat,
akkor már nem tudlak sajnálni(Ezt jó értelemben)
De vettem. DE csak szükségmegoldás.
Jövőre akartam új gépet, addig ki kellett volna bírnia a réginek.
De így most jövőre kéne vennem valamit...
Hiába jó a gép így is, nem érzem (még???) jól magam rajta. Nincs meg bennem az a büszkeség ami a réginél volt.
@Krupcheck: "előre közlöm hogy a specialized nyereményjátékhoz semmi köze, hogy egyezik-e a véleményünk vagy sem, nem befolyásolom, nem tudom, meg nem is akarnám." Jól van, csak poénnak szántam. (Mellesleg akkor inkább a Specialized MTB-t kérném, mert úgyis MTB hiányban szenvedek mióta eltört a vázam... :( )
@Rober-to: előre közlöm hogy a specialized nyereményjátékhoz semmi köze, hogy egyezik-e a véleményünk vagy sem, nem befolyásolom, nem tudom, meg nem is akarnám.
Ki lehet használni sok funkcióját az okostelefonoknak. Személyszerint 4 év után váltottam az akkor 20ezerért vett Nokiáról egy 7ezer Ft-os (előfizu, persze) telefonra, a wifi meg a gps miatt. Nem mindenkinek a gizdulásról szól az okostelefon dolog. Sokáig bajban is voltam vele, mert tipikusan nem vagyok egy telefon-kímélő, de aztán végülis az olajos-retkes kéz vs. taperolós képernyő dolgot megoldotta egy vastag kijelzővédő fólia+ egy szilikontok, ezeket neked is ajánlom figyelmedbe esetleg.
@mematyi: Erről van szó.
És míg egy használt bicónak használtan is van értéke. Főleg ha olyat veszünk. (Pl. Klein Adroit, Pinnacle, Yetik, Manitou, stb.)
De a 98-as PC-nk alkatrészeiből semmit sem tudtam annak idején eladni Vaterán, pedig fenn volt vagy egy éven át.
Ugyanígy telefont sem lehet eladni. Bár ki tudja. Lehet ott jobban van kereslet a retro mobilokra. (Van egy 99 körüli Motorola Tollkabát antennás féltégla telefon töltővel, zöld kijelzővel, tökéletesen működik. Tokkal együtt 20000 Ft ha valakit érdekel. Nagyon retro és ha valakinek ilyenje van akkor garantált a feltünés. Mellesleg impotenciazavarosoknak is tökéletes zsebre rakva.)
A bicó kb. olyan, mint az autó. Csökken az értéke, de egy idő után felfelé megy.
Pár ellenérv:
netért fizetni kell, tehát már nem okés a netezés funkció.
GPS-térkép netes (Ha nem veszed meg stb.), tehát már az sem működik.
Tudunk fotózni (nem olyan jól, mint egy rendes fényképezővel), kamerázni (nem olyan jól, mint rendes kamerával), filmet nézni (nem olyan jól, mint otthon) ha sürgősen filmet akarsz nézni nem pedig a csajokat bámulni a vonaton, zenét hallgatni, rádiózni, játszani (idióta kvarcjátékszerű szarokkal többnyire, de mindenképpen értelmetlen időtöltés), gizdulni a környéken, hogy simogatós telefonod van.
Én ha nem lenne GPS rajta, akkor vettem volna sima telefont és kész. DE GPS sem volt eddig sem fontos és továbbra sem lesz az. Mindig eltaláltam nélküle is mindenhova Németeknél, Ausztriában, meg itthon is és nem hiányzik, hogy egy idióta robotkurva folyamatosan bemondja, h. túllépted a sebességhatárt. Persze b+, az Autobahnon döngetek 170-nel, itt ugyanis nincs sebességhatár. Updateld magad!
GPS számomra arra jó csak, hogy ne kelljen folyamatosan GoogleEarthöznöm túraútvonalgyártáskor és kimutassa azokat az adatokat, amiket mondjuk csak egy Sigma ROX 9.0-s tud.
Szerintem amúgy a GPS meg ez az okostelefon is csak rombolja az embert. GPS agyilag, okostelefonok meg társadalmilag.
JA kihagytam egy "előnyt" még.
Ha felszáll egy kis köcsög senkiházi a vonatra szakadt cuccban, büdösen, bekpacsolja a telefonját és bömbölteti a tüctücöt, akkor ez a fos már valakinek érzi magát. De a "szemét" normál emberek ráförmednek, hogy halkítsa le, mert ők aludni akarnak.
Na erre vannak az ilyen telefonok.
Te gondolom használod netes dolgok miatt. De aki nem ilyennel foglalkozik, annak csak gizdulási faktor.
Kb. olyan, mint h. megveszi valaki a 150-es LED tv-t aztán rájön, hogy a paneljába nem is fér be. De a lényeg, h. mondhatja h. bazze van LED tv-m. JAaa kocsim az is van, 30 éves.
Ennél mondjuk sokkal látványosabb, ha mondjuk egy kis fiatal picsa előkapja a telefonját és simogatja (a telefonját), meg megy vásárolgatni. Ez csak akkor égő, ha az otthona kevesebbet ér, mint a telefon.
Ráadásul ha a telefon leesik akkor már karcos, esetleg elromlik, vehetsz újat.
Van értelme? Mindent tudsz otthon is csinálni. De telefonálás a lényeg, ha sürgős a dolog. Nem az, hogy most lákjolnom kell, hogy az egyik haver lefosta a bokáját és feltette a képét a fejkönyvre.
És a lényeg megint, hogy fölösleges pénzkidobás.
Gyorsan fejlődik, amit megveszünk 100-ért, az pár hónap múlva újonnan már csak 70, mert mindig kijön egy jobb.
De ti tudjátok. Én csak leírtam véleményemet.
Kommenteket meg majd törölni fogom ha lenyugodott a dolog és nem írnak már bele, mert nem ide való. Csak azért raktam fel a képet, hogy ezzel csináltam a nyomkövetést, mert itt most a mytracks szoftver volt a lényeg, amit letölthettek a buzirobotpiacról aztán lájkolhatjátok is.
JA és csak megszokásból írtam így, nem konkrétan neked írtam, szóval ne vedd magadra!
(A Specialized nyereményem gondolom most úszott el... :)