@kbmpi: ez tényleg szép, el is fogadnám a bicajomra... Amúgy nekem elsődleges, h jó legyen és ehhez képest olcsó, az, h hogy néz ki, csak ez után. Egyébként valószínűleg úgy november vége felé lesz rá pénzem, akkor meg már hátha ki lehet fogni valami akciót...
vintage integrált.. ezüst Athena, (11sebis) a legjobb meg szerintem a 2007-es Centaur UT (ilyen van a Wilieremen), 828 grammos tömeg, hidegen kovácsolt tányérok, plusz a 48grammos külső csésze.. szép ezüstös csillivilli.
így fest egy alu athena szett acélon. Ha valaki ezek után azt mondja, hogy az integrált hajtókar-fékváltókar nem illik egy klasszikus vázra, annak javasolni fogom, hogy nézzen még azért rá a képekre egyszer. :)
Szóval legyen EZÜST, EZÜST. Az Athenát a 11s lánctányérok miatt nem erőltetném, de a centaur jó ötlet.
@ArtWolf: integrált = integrált tengelyes
a lustaság néha félreértésekhez vezet
Az Octalink és ISIS rendszer nagyon kecsegtetőnek tűnhet, a megnövekedett tengelyátmérők miatt. Merev ez tény, közel olyan merev egy rövid tengellyel operáló ISIS kar, mint egy forgácsolt integrált tengelyes, de olyan vékony csapágyak vannak a monoblokkban, hogy széthullik egy év alatt
Amiket eddig legyilkoltam:
- Bikepositive ISIS
- Truvativ GigaPipe
- BTS HC Elite
- Crank Brothers Cobalt CrMo
A gagyitól a prémium minőségig minden megvolt.
Az utóbbinak előnye, hogy garanciában visszakapod a beleölt kisebb vagyont.
Octalinknél hasonló a helyzet, ott is van 4 csapágyas kb elpusztíthatatlan méregdrága verzió a Dura-Ace BB-7700 http://livedoor.blogimg.jp/lightcycle/imgs/3/3/3322cb8c.JPG
De annak a tartósságáról nem tudok nyilatkozni. Eddig a legkomolyabb amit láttam az egy 105 volt outis vonalon, montis vonalon meg egy korai XT
A kukában végezte (karral együtt).
A 105-ös még viszonylag új, pár hónapos, eddig még működik.
Ezekben ugyanolyan kis átmérővel rendelkező golyók dolgoznak egy vékonygyűrűs csapágyban, mint az ISIS esetében
További hajmeresztés az országúti vonalon:
Létezik Octalink V1 és V2, a különbség a bordák hosszában keresendő:
a V1 az outis nagyon korai montis rövid
a V2 az újabb montis hosszabb bordájú
Az előbbi baromi ritka és drága ilyen a 105 ennél egyszerűbbet eddig nem nagyon láttam
de annak szentistvánkirály darabja!
Ha mellé veszem a legolcsóbb Octa kart bőven 25ezer felett járunk
Ennyiért már bőven kapsz egy alap integrált tengelyes hajtókart csapágy nélkül. Ehhez még egy alap szintű csapágy sem akkora pénz még azzal együtt is olcsóbban jössz ki.
@kbmpi: Csak a hajtóművet és a kerekeket akarom cserélni, mert a váltórendszer hibátlan és szeretem az alsócsöves váltást, a féket is sikerült följavítani V-fékre való normális betétekkel, gondolom a kerékcserével tovább javul majd a fékhatás. Kereket is csak azért akarom lecserélni, mert már annyiszor lettek megütve, hogy nem lehet őket rendesen kicentrírozni, meg egy kicsit nehezek...
@gyuladaniel94: Gondolom angol menetes, mert ugyanolyan monoblock van benne, mint a 2004-es Olimpiámban volt. Tehát akkor lehetséges, ez a lényeg, árat inkább nem kérdezek...
Jaa, hogy ti a külső csapágyas integráltról beszéltek :) Az tényleg más tészta, én a belső csapágyasra (press-fit) gondoltam hirtelen, azért írtam, hogy régi vázakba tuti nem fog bemenni..
egyébként meg az agyfasz kap el, mikor a 60-80ezer forintos krossztrekkingre, amit ált. azok vásárolnak, akik most kezdenek bicajozni és sokszor kissé túlsúlyosak, vagy nagyobb igénybevételnek teszik ki tömeggükel a technikát olyan dolgokkal vannak szerelve, amik lenyűgözően low-endek. értsd: négyszöges tészta hajtókar (a hajtókar tengely és a hajtókar is nyeklik) menetes hátsó agy, fos küllőzésű gyenge felnik, menetes kormánycsapágy-villa. nice. igaz, a mai műanyag tourney váltók se bírnak annyit, mint az elpusztíthatatlan régi fém shimano SIS darabok.. evan..
A bassomon integrált (ultra-torque) hajtás van. Akinek normális OLASZ vagy ANGOL menetes középcsapágyháza van, az simán beletesz integráltat..
sőt, ha francia v svájci van, akkor sincs gond.. át lehet azt a menetet szabni-javítani (franciát sokan javítanak át angolra, a svájci meg tkp. ugyanolyan szélességű-menetemelkedésű, mint a francia, csak a hajtásoldalon ellenkező irányba' menetelt, pont, mint az angol..)
egy jó öreg vázzal sok dolgot lehet kezdeni.. 130-ig megy a hátsó papucs, párhuzamosítani kell.. integrált hajtás rámegy, fékváltókar megy, csak kábelstopp kell, modern fék megy, max. lehet, hosszabb benyúlású (tektro..)
@ArtWolf: Attól függ, hogy milyen szabványú a középcsapágyház menete. Ha angol menetes, akkor biztos, hogy lehet bele integrált csapágycsészét tenni, ha olasz menetes, még akkor is lehet hozzá csapágycsészét találni, de van még néhány nagyon ritkán használt szabvány is, mint a svájci menetes, meg hasonlók, na ahhoz nem fogsz integrált csapágyat kapni, az biztos.
@dr.anonimus: Köszönöm. Én a leszedésére tippeltem volna, valamint hogy nem állítható. De ma is okosabb lettem. Fixin (már az igényesebbeken) is tudtommal egyre gyakoribbak az integrált hajtóművek.
Ezek a karok viszont nagyon szépen néznek ki. Igényes a polír is. Sok sikert az eladáshoz!
@Peetii: Fixinél még okés a 4 szög a rövid tengelyhossz miatt.
De 2-3 tányéros rendszer esetében már a tengelyhossz akkora, hogy annyira rugalmas az egész rendszer hogy beletaposod a lánctányért az első váltó terelőlemezébe, ez főként érvényes a nagyon régi típusú még 127,5-es tengelyhosszt követelő karokra