@Krupcheck: Hát megmondom az őszintét, nem olvasgattam róla. Éjszakás voltam( leszek egész 7-en) és még elalvás előtt raktam fel a képet. Egyébként köszi a linkeket. Ha felébredtem (rendesen) akkor én is átböngészem :)
@johnny336: gondolom a google-re gondolsz, de pillanatnyilag lusta voltam, gondoltam Bose401 ahol találta, ott olvasott is róla.
Amúgy itt is azt írják, amire én gondoltam, hogy berugózáskor változik az irányítás, de hát no... tegye fel a kezét akinek ez komolyan okozott már gondot a berugózáskor megváltozó fejcsőszög. Szerintem ma, amikor már XC-re sem ritka a 120 mm rugóút, a durvulás meg 160-tól kezdődik, sem okoz ez különösebb problémát, akkor a 80 mm-es korszakban meg pláne nem volt ilyen gond.
Nem feltétlenül nehezebb, csak értelmetlenül túlbonyolított. De érdekes.
Egyetlen haszna lehet: ha tényleg jól van megtervezve az elsőteló paralelogrammája, akkor berugózáskor úgy változik geometria, hogy minden pozícióban közel ugyanolyan jó fejcsőszöget és utánfutást (együttesen irányíthatóságot) adjon ki, mint az eredeti, kirugózott állapotban.
Aminek max. akkor van értelme, ha valaki puhábban, nagyobb beüléssel használná a telót. De az a minusz 10-15 mili meg annyira minimális változást okoz, hogy ember legyen a talpán, aki azt megérzi
Szóval végülis ez egy válasz egy nem létező problémára.
De ha van infód róla, hogy ezt ki alkotta, és miért, arra kíváncsi vagyok (: