Mongoose NX 7.5 2000 - Resurrection ON (778 kép)
Feltöltve: 2010-01-01 17:16:57
Cimkék: bicikli/alkatrész, XC
Milyen ez az album?
a szavazáshoz jelentkezz be!
LeÃrás:
A fő gépem volt.
A szerelmem, a kedvencem, a drágaságom, a mindenem!
1995-ben láttam először Mongoose bicót egy Mongoose katalógusban. Számtech óra előtt mindig azt nézegettem, mivel a tanárbá kirakta a faliújságra...
2000 nyarán vettem a gépet darabokban nagykerből.
(Puszi Marika néninek!)
A gépet úgy állÃtottam össze, h. a váz, a teló (szóval a drága dolgok) sokáig bÃrja, a kopó alkatrészeknél (hajtáslánc, fékek) számÃtottam a Shimano megbÃzhatóságára (full Shimano Deore). A többi alkatrésznél azt néztem, h. minél olcsóbb legyen.
230e Ft-ba került nekem 2000-ben a gép, de boltban 350 körül lett volna.
Az Acor kormánycsapágy kezdettől fogva kotyogott fogalmam sincs h. miért lazult ki mindig. Azt cseréltem először ki kb 2001-ben egy WTB Momentunm Stopra. Chris King drága volt.
WTB azóta is meg van és a vázon és telón kÃvül a legöregebb alkatrész a gépen.
WTB titánpálcás bÅ‘rnyereg volt a következÅ‘ lépés ami 1 év és 1 hét után eltört. (Jó tanács: nyereg pozÃcióját változtasd a nyeregbilincsen ha nehezebb vagy és ne használd sokáig szélsÅ‘ állásban). A Nagyker szerencsére kegyelmezett és azóta ez a szintén titánpálcás bÅ‘r nyergem van ami nagyon állat csak sajnos a felirat már kopóban van... 2003 körül vettem.
KövetkezÅ‘ lépés 2006 körül a már régóta áhÃtott tárcsafék beszerzése volt.
Tudatosan XT-XTR-re akartam feljavÃtani a gépet ezért kapóra jött az akciós fékváltókaros XT tárcsafék szett az akkor nyitó BringaButikban.
Mavic 321-es felnik és DT küllők jöttek a Vuelta Vision felnik és Sherpa küllők helyére.
2006-7-re a Deore hajtókarom is elkopott és ha már vásárlás akkor vegyünk XT-t XT lánccal és XT fogsorral.
2007 nyarán ahogy kijött az XT Shadow, meg is vettem EbayrÅ‘l. Ráadásul postával együtt is olcsóbban mint ahogy itthon lehetett kapni augusztustól. ValószÃnűleg az elsÅ‘k közt volt nekem 2008-as Shimano XT váltóm, ha nem az elsÅ‘ voltam...
Azóta a könnyÃtés és nemesÃtés volt a téma.
2008-ban szereztem be a patentpedált is és a Hope nyeregbilincset.
A legnagyobb gond a nyeregcsővel volt. Ritka átmérő, nemes márkából csak a Syncros Race Derived-et találtam. 2009 elején.
2009-ben súlykönnyÃtés volt a téma ezért a Mavic 321-eseket 317-esekre cseréltem a DT Championokat DT Competitionra. Kb. 11.5 kg volt a gép 500 gr-os külsÅ‘kkel.
Sajnos 2011 nyarán elrepedt a váz a nyeregcsÅ‘-felsÅ‘csÅ‘ találkozásánál a 10185. km körül. Hallottam egy pattanást, de nem tudtam mi volt az. Csak a következÅ‘ túrán vettem észre. Utána még mentem vele itthon és Ausztriában is. LejtÅ‘ztem vele repedten kb. 7 km-t lefelé. KibÃrta.
10269,9 km-t mentem vele.
Egész évben használtam, nem volt kÃmélve.
Rengeteg élményem kapcsolódik hozzá és nagyon szeretem. Egy cseppet sem bántam meg h. akkoriban Mongoose-t vettem.
Falra akartam akasztani, de mindig csak a földön volt zacskóban. Közben gyűltek maguktól a 2000-es XT-XTR cuccok. Ãgy rászántam magam és megjavÃttattam Máriusszal. Airbrushos lefestette, bejavÃtotta a hibákat, aztán májusban elkezdett összeállni a gép. AmirÅ‘l 2000-ben álmodozni se mertem, az most itt van. XTR hajtáslánc, XT fékrendszer.
Már csak XTR váltókar kell rá és egy Syncros kormányszár és nincs több fejleszteni való.
Ill. ezüst XT agyak és Mavic felnik jobbak lennének, de ez a kombináció is megfelel.
|