@Nagyall: A kiegészítés is megjött :). Elolvasva. Szép teljesítmény és élményekben gazdag út volt!
Direkt nem kezdtem el "guglizni" és lehet (inkább biztos) tudatlanságomra vall, de szabad tudni mit takar az RBMA?
@Nagyall: Szép nagy karika lett. Nem akarlak elszomorítani, de karakterlimites ez a fránya albumlírás, így lemaradhatott a vége... (pedig érdekelt volna végig a beszámoló).
Az utolsó mondat, idézem: "A jelzések viszont nagyon jól követhetőek, " és itt elszakadt a magnószalag :).
z erdészeti földutak sincsenek traktorokkal tönkretéve. Erdészeti aszfaltúton haladtam még egy kicsit, aztán megint visszatértem egy ösvényre, és a kék jelzést is lecseréltem pirosra. Itt jött a bevetés azon szakasza, amit leginkább vártam...
Sok helyen csodás kilátópontok vanna. Meg is álltam pár helyen, mert remek kilátás nyílt következő monumentális úticélom, a Duna szalagjának tóloldalán elterülő Esztergom felé. Ráadásul kellemes idő volt, és még késve nyíló tavaszi héricseket is találtam. A hely szépsége, és az alattam elterülő táj szépsége annyira elvarázsolt, hogy arra ocsúdtam fel, hogy majdnem egy órát időztem itt.
Továbbhaladva a piros jelzésen erős downhill következett a Párkány és Bajta közti műúthoz. Ezen értem végül is be Párkány tisztán tartott és rendezett városába. Csak mellékesen jegyzem meg, hogy a bevetésen ez az egyetlen rövidke szakasz volt, ahol nem kellett a széllel is megküzdenem. A Mária Valária hídon ismét átkeltem a Dunán, miközben előttem magasodott a vár és a Bazilika... Ekkor még nem is sejtettem, mennyire érdemes lesz ide is felmenni. 3:-)
Átérve a hídon, ismét magyar földön gurulva úgy döntöttem, nem a megszokott úton tekerek fel a várba, hanem ezúttal alulról "indítom meg az ostromot".
Tehát a Dunapart felől a Macska-úton keresztül jutottam fel ami hangulatos volt ugyan, de sokkal fársztóbb a lépcsők miatt. Vinni kényszerültem tehát Specit ezen a rövid szakaszon több helyen is, de érdemes volt. Ember meg alig.
Mikor aztán felértem, már hallottam hogy élő zene szól, amiben számomra szimpatikus, mégsem megszokott hangokat véltem felcsendülni. Nosza, mentem is megvizslatni, hol lehet e melódiák forrása. A ztán kiderült minden. A Bazilika mellett, a vármúzeumnál korabeli öltözetben a Szelidnek nevű zenekar középori törok zenét játszott. Nagyon jó volt!!! :-) Mikor pedig odaérkezésem után felbukkant egy háremre való hastáncos hölgy is, már tudtam, itt is elidőzök egy kicsit. Hát... a férfiak tudják... Mivel ekkor már éretzem, hogy jócskán meg vagyok csúszva idő szempontjából, csak szűk fél órát engedélyeztem magamnak a zene és a látvány ízlelgetésére, majd a vár egykori főkapuján keresztül visszatértem a Duna-partra. Itt bicikliúton haladtam a kék folyó mellett, és előbbukkant a túloltalon a Burda zordabbik, sziklás arca is.
Pilismarótra 19:00-kor értem be, azol az erdészetnél rövid táplálkozásra megálltam. Aztán tovább indultam az erdészeti úton felfelé. A Három-forráson keresztül értem el a Király-kúti-nyeregbe, de Dobogókő alatt a sípálya alső fordítóházánál meg kellett állnom specire felbiggyeszteni a fénykeltő berendezéseket. Ráadásul út közben egy helyen úgy voltak lepakolva a tonnás bükkfatestek, hogy teljes szélességben elfoglalták az utat... Nem kis életveszély volt átkelni rajtuk... A sötét mellett már a hideggel is meg kellett küzdenem. Felvettem mindenem ami volt, de sajnos balga módon megkockáztattam a rövidujjú bicajoskesztyű használatát. Még az is problámát jelentett, hogy vakított a lámpám, mert a világítóteste a szemem felé is juttatott fényt, de rendesen... Ez McGiver módra, egy Tip-Top folt és némi cellux felhasználásával átmenetileg orvosolva lett. Kockára fagyva értem gurultam be Szentendrére, de hamar kiolvadtam, mert oda kellett lépni specinek, hogy az utolsó, 23:35-ös HÉV-et elérjem... Elértem.
Táv: 181,03 Km
Menetidő: 13:03:13
Átlagsebesség: 16,4 Km/h
Csúcssebesség: 49,5 Km/h
Szintemelkedés: 2100 méter
A Burdov Out-Landing MTB valóban egy olyan bevetésre sikeredett, ami minden RBMA stílusjegyet magán viselt. Szép tájak, történelem, természet, megmérettetés, meglepetések, út közbeni útvonalmódosítások a körülményektől függően... Azért is írtam le ilyen részletesen, hogy senki ne kérdezze: Miért? Mert ezért hoztuk létre, és tartom életben az RBMA-t. No, de ne filozofálgassunk.... Sajnálom, hogy a képek csak a látottak töredékét képesek visszaadni.