Kalandozás 1: Iron Horse, slick gumival 5+bar nyomáson, aszfalt és köves földút vegyesen, GPS a telóban nem működött, és így nehéz volt új utakon navigálni, meg megálltam a mezei nyuszikat fotózni is, teleobjektívet viszem legközelebb....
A számok: 40,5 km 2 óra 45 perc, ez 14.72 km/h átlag, utazósebesség földúton 10-15, aszfalton 20-25, végsebesség (kormányszarvra előrehajolva, aszfalton) 32 km/h, fogyasztás: 1 liter víz meg egy tábla csoki.
Felszerelés: defektre, láncszakadásra, csavarok kilazulására, készültem fel, plusz vittem egy kis elsősegély pakkot, tisztálkodó holmit, meg lezárót. Ez egy 6 literes pici hátizsákba elfért. Ezenkívül egy esőkabátot cipófűzővel felkötöztem a bringa vázára,+ láthatósági mellény két villogóval, meg a bringán is van 2 Solarstorm lámpa, ha rámsötétedne.
A gondok: Na szóval, Baktóból áttekertem Algyőre ilyen mezőgazdasági mellékutakon hátul. Utána tekernék vissza Algyőről Szegedre. Meglátom a táblát bringaúton, a 47-es út mellett: "Szeged 10 km." Na ez jó lesz, gondoltam. Száguldok végig 28-al, egyszer csak vége van a bicikliútnak a semmiben, utána csak föld-gyalult terep. De tudom hogy az autópálya kereszteződés sem járható bringával, meg utána sem, nagy a forgalom az úttesten, és nincs bringaút, és fél órán belül sötét lesz. Pár perc térképnézegetés (Maps.Me app) után Vissza 1 kilométert, át a MOL szerviz-útjain be Tápéra, az M43 autópálya felett ott volt egy kis híd. Éppen beértem sötétedés előtt a városba. Ekkor 30 km felett jártam, de még végigmentem a szokásos városkerülős bringautat, így lett 40 km.
A térképen a piros csíkon mentem, a zöld csík nem tudom hogy került oda, arra nincs is út. Véletlenül harckocsinak képzelte az útvonaltervező a kerékpáromat, hogy átvezetne a szántáson? Végül is terepgumival még talán sikerülne is...