Amikor elől a legkisebb lánckeréken van a lánc, na akkor van az, hogy a sártól megszélesedett gumiabroncsról gyakorlatilag a lánc gyaluja le a sarat, vastagon telemegy vele minden láncszem, aztán onnan a hátsó lánckeréjsorra is jut bőven, meg a terelőgörgőkre. Nekem így szakadt el a zsír új XTR láncom. A hátsó sort úgy megrakta jó kis bazaltmorzsás sárral, hogy a váltó menet közben egyfolytában sétált fel-le a lánckeréksoron csak úgy magától egész nap. Túra után mindent kipucolram, aztán pár hét múlva jött a láncszakadás.
Ezen okulva a hátsó támvilla belső oldalára gyorskötegelővel felerősítettem egy 10 mm átmérőjű műanyag dűbelt-mert az volt kéznél-és a dűbel-gumi közötti távolság 3 mm, így az abroncs oldaláról ez hamarabb leszedi a sarat, mint az a lánchoz érkezne.