Shimano Deore FH-M525 hátsóagy, és egy XT CS-M771 (11-34-es) Látható a képen, elég jól néznek ki együtt. Kár hogy kereket befűzni nem tudtam akkor még, és napokat kellett rájuk várjak.
Korrekt vélemény, akkori tudásommal ezt tartottam jónak, illetve még mindig jobb mint a csepel hátsó agyam, azzal ha fékeztem, akkor csavarta a kereket, így legalább az megszünt. Nekem még szépen forog, illetve meghúztam a tengelyeket már az első alkalommal, hogy ne szoruljon, ne lötyögjön. És havi szinten ezt megismétlem, viszont a következő az fixen centerlockos tárcsa lesz, elől hátul. Mivel én még nem járt úgy hogy beletört a csavar, viszont az ismerősöm bicajával úgy jártunk szerelés közben. Gyári menetrögzítőt azóta törlöm le a csavarokról, mert folyékony állapotban jó cucc, rászáradva viszont a silányabb termékeknél csak a menetet kezdi ki...
Nagyon nehéz és ebben az árban már lehet kapni M615, M6000 agyakat is amik ~80grammal(!) könnyebbek ennél, centerlock tárcsarögzítéssel, örök élet ha karban vannak tartva. Nekem nemrég tört bele tövig egy tárcsafék csavar ebbe az 525-ös agyba. A tisztításra, szezononkénti szétszedésre nagyon figyelj oda. Pár hónap alatt be fog jutni a sár valamelyik oldalon és barna rozsda lesz minden belül. mindenképpen valami sűrű, méz állagú zsírral kend meg a csapágyat hogy kitartson. Ezek az agyak gyakran túlhúzva kerülnek a boltba. Nekem kettő volt idáig, mindkettő túl volt húzva gyárilag ami azt jelenti hogy pár hónap használat és ledarálja bent a kónuszokat. Ha nem bizonyosodtál meg róla hogy újonnan nem szoros, akkor még most ejts meg egy korrekt karbantartást amíg nem késő. A kazettatesttel ugyanez a helyzet, mosásánál nagyon vigyázz rá mert oda is szépen lassan bejut a víz, kosz és szét kell szedned azt is később (szopás). Én most csináltam meg kb egy hónappal ezelőtt, olyan hangja volt mint egy darálónak és már alig engedte a kereket forogni. Most pöpec, de a következő alkatrész minimum egy M6000 vagy M615 hátsó agy lesz :)