@Kraslan: Tardosnál van olyan mély kátyú is amibe még montival sem érdemes belemenni (esetleg ha valaki újabb fejvédős történetet akar írni). Ezeken a helyeken autóval már kigyúrtak földutat az aszfalt mellé, inkább ott mennek.
Erre Barcson sem jobb a helyzet, a város főutcáján gurulsz, viszonylag sima úton, majd szintén a semmiből 1-2 csatornafedél, de legalább 10 centis süllyesztésben, hogy a víz bele tudjon folyni.. -.-" Virsligumival meg a másik finom dolog, amikor beleáll a csatornafedélbe. Haver 2 éve elég nagyot zakózott :/ :)
@Krupcheck: Felénk is vannak aztán utak. Van olyan, ahol hamarabb felmászok, mint utána az ereszkedés, mert olyan rossz az út, hogy végig húznom kell a féket. Másik rész, Tardos környékén, dettó, csak montival lehet ereszkedni. Pedig nagyon szép környezet, és jó utak is. Szomorú, hogy milyen állapotok uralkodnak.
Kössz. Amúgy lehet tempónál jobban átgördül a kerék, bár minekutána felkönyököltem a kormányra, ott már mindegy volt.
Szegeden erősen meg kell tanulni a vékony gumis közlekedést, de ez váratlan volt.
Nah, tegnap én is leamortizáltam magam. Derült égből kátyú, kéz lecsúszik a kormányról, örökhajtás továbblök, valahogy kiléptem a klipszből csatt előre/oldalra. Megjegyzem szabadonfutóssal szimplán ráestem volna a felsőcsőre és úgy esek el, szóval ez még tán jobb.
Bukó pont nem volt rajtam, de könyökre estem, meg nem mentem gyorsan.
Én hallottam még tavaly az akkori Sláger rádióban, hogy egy fickót úgy büntettek meg, 10 000-re, hogy egy hídról jött lefelé, és ötven-valamennyivel jött. Valamelyik MAGYAR városban volt, arra már nem emlékszem, hol...
Egyébként, Krupcheck, még régebben felvettem veled a kapcsolatot, hogy mit csináljak a bringámmal, aminek törött volt a váza. Ajánlottad, hogy javítsam meg, boltbajárósnak még jó... Megcsináltam, eredmény az adatlapomon :) ;) Köszi.
Osztott bringaúton (járda/bringaút kombó) tudtommal csak 20 a megengedett. Egyébként vicc. Amíg nem kötelező tartozék a sebességmérő, nekem nem kötelességem tudni hogy mennyivel mentem. Amit meg esélyed nincs tudni, az szerintem nem jogosítja fel a rendőrt büntetésre. (a szabály nem ismerete nem mentesít a betartása alól, de ez most nem szabály hanem egy adat.)
Nem tudom hogy lett volna rá precedens, hogy bicajost trafiztak volna, de szerintem simán megtámadható ha büntetni akarnak.
@batidavid: Városon belül sisak nélkül 30, sisakkal 40. Városon kívül sisak nélkül 40, sisakkal 50. Ha túl léped, gondolom helyszíni bírság, kerékpárost rendszám híján máshogy nem nagyon lehet büntetni. Ott meg már a rendőr jóindulatára vagy bízva.
Volt itt szó különböző sebességekről. Olvastam, hogy bringával max. 40km/h-val lehet menni, mindenhol. Ez igaz? Ha túllépjük akkor szerintetek mire kell számítani? :)
@Krupcheck: Igen a sisak pont egy olyan eszköz, ami jó ha soha vagy csak ritkán látja el a funkcióját. Szerintem a 30Km/h határ is hülyeség, hogy csak felette kötelező mert lassan is lehet úgy esni, hogy az ember rosszul üti be a fejét.
Igazság az hogy mostanság én is sokszor hanyagolom a bukót, mondjuk ha kimegyek este tekerni, tök üres a város, akkor minek. Persze bármikor beüthet a krach, de olyankor bírja ki (:
De a városi forgalomban, versenyen, túrán, stb. mindig fenn van. Örvendenék ha többen tennének így. Ritkán van rá szükség, de akkor nagyon.
@Krupcheck: ½Azert mak hogy nem a "minek nekem buko" ideologiat kepviseled.½
Szerintem a bukót mindig hordani kell. Sajnos én sem tudom megértetni pár emberrel, hogy ez mennyire fontos és röhög rajta. Gondoljátok el ez a rugalmas anyag így elrepedt, az ember feje nem annyira rugalmas...
Uff. Hát azért tényleg elég jól megúsztad. Mikro nagyritkán felbóklászunk hegyekbe szoktuk neki mi is rakni lefelé (asszem 68 eddig max...). Párszor utólag végiggondoltam hogy ott, ha valami lett volna... de közben nem szabad erre gondolni.
Egyszer egy haver egy kanyarban túlfékezte magát és becsúszott elém, na ott könnyebb lettem másfél kiló verejtékkel kb. Az is még 50 felett volt. Haver vagy szalagkorlát- egyik sem tűnt jó opciónak, de megúsztuk... azóta áldom és tisztelem az XT fékeket. pedig az még csak V-fék volt, és akkor már rendesen fel is volt melegítve...
Jobbulást. És a jövőben ne nézelődj feleslegesen (:
@Krupcheck: Semmi kedvem nem volt menni, de haver csak rávett, hogy menjünk egy Gerecsét terepen. Már jöttünk lefelé Vértesszőlősön, aszfalton a Samutól lefelé ( elég durván meredek domb ), mivel autó nem nagyon volt, én a bal, haver a jobb sávban. Már a domb alján éppen fékezés előtt valamiért egy pillanatra lenéztem, ( amatőr hiba, tudom ), mikor felkaptam a fejem, éreztem hogy kimegy a gép eleje, következő már csak, hogy hallom ahogy a sisakot karistolja az aszfalt. Én sem és haver sem értjük teljesen hogyan történt, fáradtság... Leskalpoltam a könyökeimet, térdeimet, a csípőm jobb oldala bedagadt körben, azon csúsztam. Sisak eltörött, az új kesztyűm elszakadt, a Selle nyereg is megkopott, plusz a bal oldali pedálról lejött a Shimano felirat. Ha nem bicegtem volna utána, még röhögtem is volna.
@airborne: Szerencsém van az biztos, bár szerintem a csípőm jobb oldala nem ezt mondja. Elég szar, csúnyán bedagadt. Már alakul, egy-két hét szerintem és újra tekerés. :)