NA igen. Valószínű, h. el fog törni...
Vékony csavarhúzóval nyúlj be finoman belülről a két elem csatlakozásánál.
(Tehát nem az ezüst-feka részen.)
Csináld ezt meg végig, körbe érve. Mindig csak kicsit mozdíts és így egyszer majd kijön, de Puskasp ennek a művésze...
Ez egy sima műanyag alátét, DE van rajta a belső körön egy kb. 3-4mm-es perem.
Ja és ha le is szeded, semmit sem érsz vele, mert a golyók ott vannak. Kimosni nem tudod teljesen, aztán bezsírozni sem.
HA már úgy akad, hogy mikor tekerni akarnál, szorul, akkor még kb. 3-400 km van benne aztán fogja magát és elkezd kotyogni.
Ja és az integrált tengelyt is felpolírozza, mert ilyenkor már a csapágy helyett a feka műanyag mozog a tengelyen.
@Rober-to: Miért izgatna? Az a matrica nem CUBE-hoz illő. Előbb utóbb sima sáros vizes használattól is lejönne! Kapzsi világunkban nem is értem, hogy egy ilyen drága bicajon mi a f.....ért nem lehet mindent festeni! Most tök jó, hogy a gyártó bringánként tud spórolni 1€-t, állati. Most boldog lehet mindenki.
Ez olyan, mint 20 millás autóba kézi ablakemelőt tenni.
@Rober-to: A kényes részekhez én sem nyomatom direktbe közelről, hanem messzebbről. A gumikról, vázról meg pillanatok alatt lekapja a legnagyobb sarat-dzsuvát. Hogy jön vele a matrica az baj, de az meg nem érdekel, lesz egyszer csak tiszta fekete. :)
@puskasp: A legjobb, ha azt akarjuk, hogy lejöjjön a festés a vázról, felniről, kimosódjanak és berozsdásodjanak a csapágyak, elpazaroljunk csomó vizet és áramot, a kutya kitépje a falból a konnektort...
Az ember gépe St. Meg kell kefélni, aztán szárazra törölni.
@Rober-to: Még nem is cserélem, de egyet hozhatsz ezen az áron, mert nem egy hatalmas összeg. Olcsóbb úgysem lesz, kell egy tartalékba. Előre is köszi.
Nem is panaszkodásból írtam, h. eddig bírta.
5 év az nagyon jó. 6 még jobb.
2008-tól évente kiszereltem, letörölgettem, csapágyhoz nem nyúltam, mert ugye iparis... 2011 tavaszán jöttek az első beragadások. Nyáron Péter megmutatta, hogy a "Do not disassamble" felirat csak ajánlás és szétkapta/tuk. Tisztítás, amennyire lehet, Shimano zsír bele és mostanáig bírta.
Amúgy nagy nyomáson nem mosok bicót. Múltkor kivételesen, de messziről, vigyázva, kicsit csak.
Slaggal mosom mindig, csapágyakhoz nem spriccelek. Kefélek csak.
:)
Péternek is mondom, de hát nem hallgat rám sosem...
Pedig a 2 éves középrészét biztos nem kéne úgy még cserélnie...
Szerintem sem bírja a sok vizet, mert nekem is berozsdásodott a jobb oldalon a csapány, mint a huzat.
Szétkaptam, a csapágygörgőkre csavarlazítót nyomtam, utána rozsdamarót, aztán benzinben elmostam, mikor teljesen kiszáradt (kompresszorral segítettem rajta) bekentem hőálló zsírral. Összeszerelés óta nem volt baja.
2006 óta eddig bírta olyan sarazásokkal, mint amiket mutatsz? Mert akkor szerintem elég jóll bírta!
Általában, mikor nem kaptad szét a monoblokkot, akkor hogyan tisztogattad?
2006-os integrált középrészem múlt hétig bírta.
55 km-es túrán kikotyogosodott. Azt hittem a hajtókar lazult le, de nem.
2011 tavasza óta mondjuk volt, hogy beragadt saralás után, nem is forgott már szépen, csapágyak kissé szárazak voltak. Jött egy kis generál. van ilyen felirat a menetes tagon, hogy ("Do not disassamble!"). Öööö....Szóval a csapágyakat szétkaptam amennyire tudtam, bekentem, bírta, szépen ment. De most úgy néz ki végleg meghalt. Legalábbis nem volt kedvem tökölni vele. A régi úgysem lett volna már jó. majd megnézem, mi a pontos baja, de inkább vettem újat, mivel még BringaButikban régi áron van.
Ajánlom bírja.
Mindenesetre az új MTB projektben megint hátrébb vagyok 3500 Ft-tal...