@Rober-to: Ez a szomorú, hogy egy ilyen neves NÉMET gyártó ilyet engedhet meg magának...
Pedig ha úgy hozná a sors, hogy nem okozna gondot kiadni 300-400-500e Ft-ot kerékpárra, nálam az első helyen a Cube állna.
1. A támvilla hegesztése alatt volt a nyeregcső alja...
2. Ikarus alatt is elrepedt, pedig jóval könnyebb nálam és még talán beljebb is volt tolva a nyeregcső.
3. Ha valaki felmegy az oldklein.com-ra, rengeteg képet lát ahol félméterre kihúzott nyeregcsővel tekernek azon a gépeken és bírják.
4. Nézzétek meg ebben az albumban a többi képet a repedésről. Hátul, a támvilla csatalkozásnál a hegesztés valami okádé! Felemás, csálé fos.
Szebbet szarok.
5. Elég rákeresni a neten h. törött, repedt Cube LTD és kiad jó párat...
Szerintem itt maga a hegesztett váz anyaga van már annyira elvékonyítva a hülye grammoskodó piaci versenyben, hogy nincs az a hegesztés ami nem törne el, ill. nem is az tört el. Miután már az anyag megadta magát persze, hogy az erősebb varrat is elrepedt. Német márka ott meg nem igazán 90kg-os emberkék rohangálnak, van a fölött is bőven. Ez hülye duma, szar minőség qrva nagy marketing költséggel = drága termék, nagy profit. Meg hát tegyük hozzá vajon milyen technológiai fegyelemmel hegesztenek Taivanon, Kóreában meg a tököm tudja milyen távolkeleti országban! Nesze neked globalizáció!!!
@NorBEE300: Elvileg a gyártók nagy része max. 90 kg-ig vállal garanciát. Pl. Trek élettartam garancia is: ha nehezebb vagy, visszavezethetik oda a repedés/törés/sérülés okát és nem cserélik...stb.
@horika: A fizika részét értem én is, nincs is azzal semmi baj. Viszont Rober-to írta is, hogy nem húzta ki koppig a csövet, sőt inkább egy picit lentebb is engedte a nyeregvázcsőbe.
Lehet, hogy tovább bírta volna (vagy még most is bírná) egy kisebb tömegű emberrel. Ha a vázgeo-t nézed, akkor itt a tövig betolt nyeregcső esélytelen, valamennyire ki kell húzni mindenképp. Azt meg nem tudom elfogadni, hogy egy 100000 Ft-os váz csak így megreccsenjen. Akkor minek van a gyártóknak tesztelési folyamatuk, ha semmit nem érnek el vele? Ha már ennyi pénzt elkérnek egy vázért, akkor ildomos lenne megadni azt, hogy max. mekkora testtömegig ajánlott és milyen hosszúságú nyeregcsővel használható biztonságosan.
Kövezzetek meg ha kicsit sem látom jól a dolgot.
@NorBEE300: nem hiszem,hogy a nyeregcső kihúzása és a testtömeg lényegtelen lenne,hiszen 60 kilós emberkével és tövig betolt nyeregcső mellett ,valószínű,hogy még mindig egyben lenne.nagyobb erőkar+tömeg nagyobb feszítő erő.
@Rober-to: Ráadásul a repedést elnézve (itt most lényegtelen a testtömeg és nyeregcső kihúzása), hogy közvetlenül a hegesztés mellett és mint te is írtad, hogy a hegesztésbe is belemegy a repedés. Na ebből azt szűrtem le, hogy maga a váz alapminősége is gagyi, a hegesztéssel még ezen a csodálatos minőségen sikerült rontani is (ergo meggyengíteni az vázanyag szerkezetét).
Ikarus266-nak is repedt már el váza, pedig a kocka árait tekintve nem a vékonyan fogó tollal rendelkező gyártó...
A varrat szép, de a hegesztési technológia és a vázanyag nem tuti...
Itt látszik, hogy hegesztési / anyaghiba volt, mert a hegesztésbe belemegy a repedés. A hegesztési varrat erősebb szokott lenni, mint maga az alapanyag...