Trisózás útán
(váltókarrol valamiért nem hozta le a festéket)
A trisó arra kell hogy teljesen zsír és szennyeződésmentes legyen az alkatrész eloxálás elött!
Cső! Tudnál segíteni kicsit? Van egy dhx 5.0ám és pár dolgot bedoptam róla trisóba, le is szedte te a felülete most ilyen foltos... lehet túl sokáig hagytam bennt? És az mi, hogy a visszút pöcök fekete lett, vagyis nem lehet anodizálni. De már alapból anodizálva van :D
Az agy volt a legnagyobb amit csináltam annál 9A folyt
10-11A-nál ne csináld többel mert kárt tehet az anyagban.
De Ha állítható a tápegységed akkor jól be lehet szabályozni vagy ha azon kevés az állítás akkor szabályozhatod az anód(alkatrész) és a katód távolságával minél távolabb van egymástól anál kisebb áram folyik.
És a katód méretével is szabályozhatod pl kicsit kijjebb húzod a savból a katódot igy kisebb felület lesz ezért kisebb áram fog folyni
Arra hogy többm int 5A kell hozzá , csinálhatod te 1 A-rel is csak akkor sokkal hoszabb ideig kell a savban hagyni mert lassabban vastagodik az oxid réteg.
7-10A-el elég a 10-15 perc savazás
én a stucnit és a himbakart akarom leeloxálni a himbakar mivel elég nagy gondolom több 5-né A kell hozzá meg tudnád e mondani hogy mennyi vagy még ekkora dolgot nem próbáltál?
Attol hogy milyen színű festékkel csinálodXD
Az hgy milyen világos vagy sötét az meg attol hogy mennyi ideig főzöd a festékes vizben.
minél rövidebb ideig fözöd annál világosabb.
A véltókart én sem tudtam eloxálni mert hiába csiszoltam le a festéket valami ötvözet lehet az anyag és hiába eloxáltam ilyen nagyon matt inkább barnás szin lett.
Hát akkor az valószínüleg nem fog működni le kéne csiszolni de én elöször csak egy pici helyen csiszolnám le ugy beraknám a trisóba és ha ott el kezd pezsegni és zaz 5 perc után sem lesz teljesen matt a felszint akkor eloxálható , csak elég macerás lecsiszolni.