@airborne: hát ez még nagyon odébb van...
Főként a Trek össztelósok geometriája tetszik, abból is a Fuel széria, de mire oda jutok, hogy vegyek, addigra a mostani újak, már öregnek fognak számítani:)
A Stevens vázak is tetszenek, és sok jót látok a német BIKE magazinban is (Ghost, Simplon,Canyon). Mindenképpen olyat akarok, ami nem tömeggyártás terméke (Merida, Speci, Cube, Kelly's), bár a Trek is ilyen...
Szóval még nem tudom, hogy milyen lesz, a lényeg, hogy egyedi legyen, és ilyen ne sűrűn jöjjön velem szembe az utcán!! Bármennyire is fura, nekem ez nagyon fontos:) Ja meg persze, hogy funkcionálisan maximálisan megfeleljen:)
Ezt a táskát is az egyedisége miatt vettem meg:
(mert praktikusságra nem éppen az első, de itt ez csak 2. szempont volt)
@veszigeri: Amúgy vázból milyet akarsz majd? Nekem volt, Kona Kula Primo, ami ilyen könnyebb, meg egy wenson master, ami 1400g volt, 20 ezerért vettem újan, az durván jó vétel volt, eladtam 36-ért. :D
@airborne: szerintem a XTR is spirálos, de majd megnézem.
Az, hogy a bovdenházvég, milyen, az már oly tök mind1... A lényeg, hogy ne súrlódjon vele a bovden, tehát ha egyenesen lép ki a házból, akkor tök mind1 mi van rajta... Nekem asszem Jagwire-k ezek a pirosak, és csak a dizájn miatt vettem.
Milyen márkájú az az egyenes szálú bovdenház??
@veszigeri: hát abban nem spirálisan van feltekerve a fém merevítő, hanem egyenesen futnak benne hosszanti szálak, mint a váltóbowdenben, de kívülről kevlar szálakkal körbe van fogva a bowdenház, hogy nehogy széthasadjon a nagy nyomástól. Az XTR nem tudom, milyen, de amikor nincs rsjta sapka, meg tudod nézni, hogy spirálos-e, vagy körbe vannak hosszanti szálak, mint a váltóbowdennél.
Amúgy azt is hallottam, hogy egy jó minőségű bowdenházvég is sokat segít, én abból most vettem KCNC-t.
@BF2 hungarolada: ballonos, mintázat nélküli gumi: nálam pipa
könnyű kerekek:nálam pipa
könnyű teló:pipa
viszonylag könnyű cuccok(X7):pipa
könnyű váz: nem pipa...
Egy könnyű vázzal, valóban sokkal könnyebb és gyorsabb lenne, de úgy vagyok vele, hogy még néhány évet használom ezt a bringát, és ha addigra összekeresek némi pénzt nyaranta, akkor abból összedobok egy komolyabb össztelóst!
@airborne: ezt a megoldást kifejtenéd bővebben??
Nekem már az elejétől XTR bovdenszettel volt, de mióta megvan a piros Ritchey fékpofa, már közel sem ennyire nyúlós a fékhatás. Javítani is fogom a véleményt, mert piros ricsivel, sokkal jobb!
Ha valami könnyű versenybringa kéne akkor valami ilyesmi lenne benne. Valami ballonos mintázat nélküli külsővel, könnyű kerekekkel. Jó alapja lenne egy könnyű, de viszonylag költséghatékony bringának, csak sajnos megy ki a divatból a v-fék
@veszigeri: igazad van, amúgy gyönyörű teló! :)
Amúgy olvastam, hogy a fékedet nyúlósnak érzed, nekem is ilyen volt, én is annak éreztem, szóval kicsit örülök, hogy az xt mar nem olyan. Ezzel nem megbántani szeretnélek, nagyon jó kis fék, igazi kuriózum, de esetleg kipróbálhatod, amit én fogok, hogy BMX-ekben használt lineáris bowdent teszel bele, ami nem nyomódik össze fèkezéskor, ezèrt jobb a fékerő.
@BF2 hungarolada: na az kemény lehetett!!
Az, hogy ez a legjobb teló-e v-fék mellet azt nem tudom, de ha igen, akkor még boldogabb tulaja vagyok ennek:)
Talán aki súlymániás, annak megéri ennek a World Cup verzió, carbon nyakkal, és carbon vállal, és ezzel 150g-ot nyerve a súlyból. És ezzel együtt jobban is néz ki a carbon vállnak köszönhetően, de hát jóval drágább is... Ennél jóval rosszabb állapotút láttam (2008-ast) 80e forintért!!
@airborne: Igen. Erről a merevség kérdésről én is olvastam.
Viszont azt le kell szögezni, hogy a 2008-ig gyártott típusok(SID, -Team. -Word Cup), annak ellenére, hogy van rajtuk tárcsa fék felfogatás csak v-fékes használatra alkalmasak.
Mivel a súlyuk, nagyon versenyképes, ezért, a tárcsafék oda-vissza csavarja kedve szerint, így azzal az élettartam is csökken...
Mivel verseny telóról van szó, ezért logikus, hogy az alap SID modellt (2008 vagy előttiekről beszélek) sem 90kg-os emberekhez tervezték, még ha az a "legnehezebb" is a három közül.
Mivel ebben a szakágban a versenysúly 60-70kg között mozog, így ezeket a villákat ennyire tervezték.
Én egyrészt azért döntöttem ez mellet, mert tartalmazza a Dual Air rendszert,azaz hihetetlenül precízen súlyhoz állítható, másrészt tudom, hogy amíg ez a bringa megvan, addig nem fogok áttérni tárcsafékre.
Én személy szerint semmi merevségbeli különbséget nem érzek, az előzőhöz képest, annak ellenére, hogy az egy 2,2kg-os baromi masszív, dögnehéz teló volt:)
@szimat: Amúgy én idén és tavaly is vettem egy R7 elite tipust, csak összerakni se volt alkalmam, de mindkétszer többért adtam el, mint vettem (50 körül) de én is nagyon szemeztem a SID-el, csak az egyik srác, aki vette az R7-et azt mondta, a SID-ét cseréli le erre, mert szerinte nem elég merev. Neked erröl mi a véleményed?
@szimat: Én is néztem az AKA-t, de nekem túl sűrűnek tűnt a mintázata. Meg ezt a Saguaro-t BikeMag-on találtam, egy srác hozta őket kintről, és volt neki 6 db-ja, amikor még nem volt itthon forgalmazó.
@szimat: Geax Saguaro, XC verseny külsőt használtam ebben a szezonban, és nagyon bevált. Duna Maratonon baromi jól eltaláltam a nyomást a pályához, így azt nagyon élveztem, viszont Mátrán túlfújtam a gumit (3 bar) ami a Mátra köves terepére nagyon soknak bizonyult, így ott eléggé elpattogott...
Ettől függetlenül szeretem, mert 2.0-ás és elég ballonosnak hat és apró mintázata nagyon jól tapad sarat kivéve mindenhol.
És az sem mellékes, hogy eléggé könnyű, 550g darabja, és azért több defektvédelem van benne mint egy Rocket Ron-ba. http://www.geax.com/en/products/?cat=2&prod=4 (ez lenne az)
Arra mondjuk figyelni kell, hogy elég puha keverék, így főként csak terepezésre szabad használni!
@airborne: igen, már régóta akarok csinálni képeket, a komplett 2012-es fejlesztések utáni állapotról, csak most a Schwalbe Hurricane félterep külső van fent, mert az elmúlt időben, (a karom állapota miatt nem erőltettem a terepet) és főként aszfalton edzettem, és ezzel a gumival nem néz ki jól... Ha lesz időm, a hétvégéig felteszem a Geax terep külsőket, és lövök pár képet!
@99jana: Olyan képem amin külön a bicó van az új telóval (és kormánycsapival) még nincs... Mivel Mátrában már ezzel a telóval indultam, így van néhány kép, de azon nem látszik igazán.
Ha ráérek hétvégén, lehet, hogy visszarakom a terep külsőt, és kimegyek naplementekor lőni pár "művészi" képek:)
@Vilmos23: Elhiszem:)
Így legalább megvan, hogy miért dolgoztam a nyáron nem keveset, de mivel ezt hihetetlenül jó áron szereztem be, még maradt is másra a nyári pénzből:D
@dr.anonimus: kb igen:)
Tegnap kiszereltem a régit, és mivel nincs ilyen pontos mérlegem, azért gondoltam így kézre összehasonlítom. Nem különösebben érdekel, ha pl egy stucni 23g-mal nehezebb, de itt nem ez a helyzet.
A két teló között több mint 700g különbség van!!!
Ami azért már kézre is érezhető, és ez még nem a World Cup széria, ami még ennél több mint 150g-mal könnyebb:)
@Krupcheck: hát igen. Kíváncsi lettem volna azért a véleményedre, de mivel mindenki azt mondta, hogy ezt na hagyjam ott, ezért nem is tettem!
Már a bringában van, és holnap indulunk föl a Mátrába. Nekem még nincs teló pumpám, de lesz ott egy srác, aki azt mondta, segít beállítani az övével, hogy már ezzel indulhassak a maratonon.
@Bence321: Ma, holnap beszerelem az új telót, a régi teljesen lepucolom, csinálok képeket, és írok róla! Ha téged egyből érdekel, akkor hirdetést nem is teszek fel!