@KisZsida: Tegyük hozzá hogy am az egy Big Hit és teljesen más mint egy Stab... Nekem sajna ez volt a tapasztalatom, de lehet hogy neked jobban bevált... bár izlásek és pofonok egyuttal. Nem?
én idáig sima gyári bighittel mentem amin nem volt dope vagy 2 évig, és eléggé hozzászoktam, ugyanakkor most a vázon már van dope és igenis lehet érezni a különbséget, kanyarokban leginkább
No... véleményem szerint jó is meg nem is annyira ez a D.O.P.E rendszer. Nálam 2hétig volt egy ilyen bicó (lásd véleményeim közt)... 3x vagy 4x voltam vele hegyen... hát nem úgy mentem vele mint aki már évek óta űl fully-n, de azért tény... nem hülyeség ez a rendszer de nem is a legjobb. Pl. veszem alapúl a Kiserdő pályát... az meredek és technikás. De az elején van tempó és úgy mész rá a pályára. Na amikor tényleg ereszted neki és nagy leléptetők jönnek... Szoval amikor a leléptetőkön mentem lefele és jönnek az éles fordulók a fák közt akkor tényleg éreztem hogy ez vhogy nem úgy akar mozogni mint alapjában amikor csak gurúl vagy áll.
Tehát... ez a D.O.P.E rendszer szerintem 50%-50%-os.
De én ezt csak ennél a Kona Stab Deluxe váznál tapasztaltam.
Más még nem volt alattam.
De tény, szerintem ütős egy váz. =)
ja mer ennek változik rendesen a lánchossza rugózás közben , nekem is volt konám régen, igaz csak egy stinky ami azért más de lényegében az mozgása ugyanez csak kevesebbet rugózik és egyáltalán nem fékfüggetlen.
De ha megnézed azt a cikket ami a 99 dik Bikemagba volt. Halász Krisztián Konájáról. Ők is azzal kezdték, hogy leszerelték róla és fullra átalakították az egészet.:D Természetesen rajta kellett hagynia, mert máskép nem müködik, de más csukló pontokat rakta meg stb stb.
Szóval jahh.. Viszont ezen kívűl jó kis váz ez.. De az viszont rohadtúl idegesített, hogy amikor hosszú tekerős részek voltak, hajtod és érzed a lábadon hogy hozgálja a láncot:D
ÁÁ nem véletlenül cseréltem le.. Viszont az igaz, hogy ez sokkal durvábbnak néz ki mint az Intense pl. Az olyan kis könnyed, meg kis karcsú stb.. De 1000x jobban mozog és viselkedik mint ez.
javíts ki ha rosszul tudom de mintha a Cannondale és az Orange is ilyen lenne , illetve láttammár ezeken a vázakon is a Cannondale utopia -nak hívja az Orange nem tudom minek
@BF2 hungarolada: Nem láttam még dobahatnál egy linket.
Mondjuk nem tud meggyőzni ez egy ritka szar megoldás. Érdekes azokon a vázakon amivel sorra nyerik a vk-t egyiken sincs:D Sőt a Konán kívűl semmin nincs már ilyen rendszer:D
@Bender222: :D Szerintem is.:D Egyénbként ha nem megy a bringa tehát áll és behúzod a féket teljesen jó, Csak ugye ha mész vele már nem ugyan az a szitú:D Persze az sem igaz 100% ig amit mondok mert tud azért mozogni, de érezhetően belassul olyankor. Legalábbis az én 2006 osom. Ilyenen még nem ültem:D
@Bender222: Ha elolvasod amit írtam akkor fogod tudni, hogy pontosan tudom.:D
"Azért kell forognia, mert ha nem tenné, amikor bemozog, a feneke lemászna a fékbetét a tárcsáról plusz azt is mondják, hogy ez elkerüli azt a dolgot, hogy fékezés közben beálljon a hátulja. Nahh ezt a dolgot is cáfolom, mert ha csúszik a kereke lófaszt nem mozog:D"
Nekem volt Konám, ha akkorát fékezel hogy a hátsó kerék áll, ugy beáll mint a szar, sehova nem mozog:D Tudom hogy ezért találták, csak ez nem jött be..
@nitroboy: Igazából az a gáz, hogy a Stab Deluxenek nagyon közel van a tengelyez (ugye azért hogy sokat mozogjon) a forgáspontja. Emiatt nem tudták úgy megoldani mint a Stinkynél, hogy egy fék tartó konzolt hegeszt a vázra, mert nem tartaná meg a féket. Ezért kellett rá ez a fajta fékkonzol, ami egy csapágyon tud elforogni. Azért kell forognia, mert ha nem tenné, amikor bemozog, a feneke lemászna a fékbetét a tárcsáról plusz azt is mondják, hogy ez elkerüli azt a dolgot, hogy fékezés közben beálljon a hátulja. Nahh ezt a dolgot is cáfolom, mert ha csúszik a kereke lófaszt nem mozog:D Tehát ha állóra fékezed megálltja a mozgást ugyan úgy. A másik dolog amit szintén utáltam benne, hogy amikor hajtasz lehet érezni, hogy hosszabb a lánc, rövidebb a lánc, hosszabb a lánc rövidebb a lánc::DD ÁÁ nem is írom tovább nem kell Kona! Viszont ugye elmozdítani meg csak úgy tudják, hogy valamivel megtolja ezt a fékkonzolt. Erre van a rúd. A másik gond viszont az, hogy a rúd mozog össze vissza ugye fel le és ezért csukló pontnak kell lennie. Kitalálták ezt a gömbfejes megoldást és így van felrögzítve. Csak ugye idővel, ahogy mozog, fém a fémen szépen kijárja a gömböket és ezért elkezd zörögni rajta a pálca. Hiába húzod meg a csavart, mert magán a gömbön lóg a pálca. Lehet ugyan zsírozni is, mert van rajta zsírzó fej, de nem sokat ér.
Ennél mondjuk már meg oldották azt, hogy legalább oldal irányban ne mozogjon. Mert pl a 2006-os deluxen amikor kicsit kilógósodott a csapágy oldalra is mozgott, folyamatosan hozzáért a tárcsához a betét stb stb. Szar megoldás na. Nem véletlenül vetette el minden gyártó ezt. Régebben más vázakon is volt ilyen, de ők leszoktak róla. A Kona erőlteti egyedül de egy szar.. Ráadásul ez a váz állítólag törik is.. De ezt azért nem érdemes figyelembe venni, mert mindent el lehet törni szóval ez a legutolsó szempont.
@nitroboy: Nem nem! Az ami tartja a féket. Az a pálca ami megy hátra felé.
Két ilyen csukló ponton van rajta ugye a váznál van egy és hátul a féktestnél.
És ezek szépen kilogosodnak és utánna a pálca zörög:D Veri a fémet. Mész vele a pályán és olyan érzésed van mintha valami szerszámosládát húznál magd után:D