@bádogember: Nem szégyen az ilyesmi. S hogy példát is mondjak, János vitézünk és bajtársai is így cselekedtek: "Leszálltak s hátokra vették a lovokat".
ismerem a kis genyát. Nagyanyám (anno) esténként tűvel szedte ki a talpamból (mezítlábas nyári tábor - alföld). Most ha ilyet látok (szégyen gyalázat) vállra kapom a gépet.
@OKdoki: Ismerek egy-két kerékpáros műhelyt. Így nyáridőben elég sok kecskét tolnak be hozzájuk lékelt gumival. A lapályon, lazább talajú helyeken a királydinnye a király. Alighanem igazad van azonban: hiába kérnek ezer arany körüli összeget a patkolásért, még így sem keresnek rajta túl sokat.
Az autó köpenyeit a királyi dinnye valószínűleg nem böki át. Újra divatba jött volna a bevezetőben emlegetett sulyom?
@XCode: Igaz, de túl kicsi rajta a haszon. Ráadásul számtalan telephelyet kell üzemeltetni az országban, hogy a szervizbe érkezők zömét lefedje az ember. :-)
Esetleg, ha maga az ember helyezi el a "megfelelő" helyre. A saját autómmal tíz év alatt 4-5 defektet kaptam. Ebből kettő közel volt egymáshoz Kispesten. Lehet, hogy egy helyi gumis? :-))))))
Eszembe jutott még valami, s nem állhatom meg, hogy ne mondjam.
Két év alatt nagyjából ezerötszázan nézték meg eme képet. Tegyük fel, az érdeklődőknek csak fele kapott léket, és csupán egy alkalommal. Tegyük fel továbbá, az érdekeltek csupán felét teszik ki a kárvallottaknak. Nem mindenki böngészi a Háló tartalmát ugyanis. Egy másik csoportnak meg nincs számítógépe egyáltalán, s így tovább.
Valószínűleg megéri gumisnak lenni országunkban!
@ikarus266: Az idei évben, nyár végén meglepően sok van belőle. Tűzzel-vassal kell pusztítani!
Kérdés: Miről lehet legbiztosabban felismerni a mérges fajtát?
Válasz: A tünetekről!
@elemér: Nem mindig ilyen válságos a helyzet. Elegendő néhány ilyen tüske is.
Alább valahol írtam: az önkormányzatok panaszfalára írnak a vérmesebb kerékpárosok, követelvén valamiféle elégtételt. Jellemző: sehol sem olvastam, hogy bárki kapott volna kártérítést, vagy akár csak választ. Nyilván reménytelen ügy lenne pereskedni. "A töviseket pedig szét kell kaszálni", mondaná a jogi képviselő. (Karthágót pedig el kell pusztítani!)
Nem elhanyagolható a javítás ára. Még akkor sem, ha magad csinálod. Idő, szakértelem, eszközök anyagok. Ha műhelyre bízod, kb. ezres a gumijavítás kerekenként. A belső darabja, ha cserélni kell, nagyjából ugyanennyi.
Épp bent beszélgettem szervízes komával amikor behoztak egy gépet. Sín mellett mentek vele..... Úgy nézett ki mint amit megszórtak nagyszemű sóval. Nem volt olyan négyzetcenti ahol ne lett volna 2-3 tüske. Természetesen külső belső csere volt mindkét keréken, mert ha óradíjban lett volna elszámolva a tövisek kiszedése a tulaj egy bringa árát otthagyta volna...
Nincs a képen egy fia kerékpár sem, meglepő, mégis hányan érdeklődnek. Úgy hiszem, ez a dinnyeérés idejének köszönhető.
Minap Pesterzsébeten kerekeztem. A HÉV átjárónál kis híján léket kaptam. Aznap kaszáltak, s persze gondosan szétszórták a tövises terméseket. Ezek maguktól ott maradtak volna, ahol voltak, s a kerékpáros kikerülhette volna többségüket. Így viszont a szerencsétlenebbek szedik össze valamennyit járgányuk gumijával. Természetesen jut a gyalogosoknak is, csak ők nem kapnak léket.
Mi a tanulság? [1] Aki dönt a kaszálásról, bizonyosan nem közlekedik kerékpárral. [2] Aki végrehajtja a feladatot, szintén nem. [3] Rossz lóra tett, ki kerékpárral közlekedik. [4] Kell az ördögnek is egy kis szórakozás. :)
@peterszakszon: Értem én: nem akarod a családi költségvetést felesleges kiadással terhelni. A tömlő nélküli köpeny előretörését megalázó, megbecstelenítő ellenség viszont képzavarnak tűnik. Talán a "propagál" (népszerűsít) szóra gondoltál?
Mindenesetre jól hangzik: Becstelenítse meg tömlő nélküli köpenyét királydinnyével! Ha nem elégedett, megtérítjük költségeit! Vágja ki, és küldje be még ma! Nyerje meg a tizenegy milliós főnyereményt! Aranyozott királydinnye díszdobozban.
Épp az imént látogatott meg egy házaló kisasszony. Rózsavizet kínált 15000 aranyért. Mit szól hozzá, uram? - kérdi ő. Netán "Rigyető Szarvas" a fantázianeve? - kérdezem én. Értetlenül bámult rám jó ideig, pedig magyarul beszéltem. Kevesen tudják ma már, mit jelent a "rigyet".
Na, egy újabb ellenség, ami a tubeless előretörését dehonesztálja...Nem akarok a kerekekre költeni annyit!!! főleg hogy öt pár van a családban... :((((((((((
@johnny336: NorBEE300 tudna róla mesélni...
Valószínűleg hatalmas mázlim volt, de idén tüske miatt nem volt defektem (kb 3300 km, ebből bő 2000 Bp-n belül), pedig 10 éves Rubena külső van elöl hátul (cserébe vizesen semmi tapadása nincs...)
@johnny336: Te is, fiam, Brutus? Azért ne bízd el magad túlságosan. Az elhajított mag jövőre kikel.
Ez a nyavalyás tényleg kedveli a kerékpárutak szegélyét. Rengeteget láttam belőle mostanában. Nyilván mi hurcoljuk szét, vetjük el a magját.
Én is nemrég benyaltam egyet, de könnyen leszereltem, a slime tökéletesen működött :) Tüskét kihúztam, kerék szisszent, majd 4-5 fordulat után el is hallgatott. Rápumpáltam és vót defekt nincs defekt :)
@balancefreeride: Tiszteletet érdemel a szándék. Ráadásul nyerhetünk a dolgon. Még ha nem is sikerül, tanulunk belőle. Ha pedig beválik, tiszta haszon.
@mirage: én ezt meg fogom olvasztani mármint a felületét és akkor sima lesz és lesz rá ilyen gumírozott fólia hidd el ha megvan hozzá mindenem megcsinálom ;) bízok ennyire magamban
@XCode: erre gondoltam meg még van ilyen gépünk ami fóliát ragaszt akármire azzal meg lehetne próbálni van ilyen agyonfoltozott belsőm majd azzal kísérletezek
egyébként mióta szalaggal nyomom (kb másfél év) semmi defektem nem volt...nekem a weldtite szalag bevált:) elötte heti átlag 3-4 (detonator külsővel), conti supersportplus külsővel heti 1-2minimum...azóta 0:)
@balancefreeride: felejtős...még a normális defektvédőszalag is képes kinyírni a belsőt ha a sarkait nem kerekíted le..nemhogy az amire te gondolsz...apósom is próbálkozott vele, de mikor berakásnál a széle elvágta a kezét elgondolkodott a dolog müködöképességén....
@balancefreeride: Elvben jó - hőkezeléssel tömörített poliészter, bivalyerős -, de valószínűleg mégis megbukik a dolog. Egy: rendkívül erős, de szövött szerkezete miatt alig tágul. Gond lehet vele, amikor felpumpálod a gumit. Kettő: a szélei nincsenek rendesen eldolgozva, alighanem el fogja reszelni a tömlőt, vagy két oldalt belevág. Meleg vasalóval, újságpapíron keresztül lesimíthatod valamelyest. Ha ezek után mégis kísérleteznél, és nem sajnálsz egy ócska belsőt, akkor kiderülhet, hogy helyes-e vagy sem ez az okoskodás.
@XCode: emberek énnekem a komenteket olvasva eszembe jutott valami mégpedig ,hogy az a műagyag szalag amivel pl téglát térkövet hulladék fa deszkát kötnek össze az igen erős még a kés is valamikor nehezen viszi el hogy ha abból csinálnák szalagot az jó lehetne? :D :P lehet hülyeség de kipróbálom úgy is van itthon olyan szalag a fából maradt vissza aztán abból bármilyen szélességűt hosszúságút tud az ember szerezni ingyen is akár:D XD
Íme a vastagkerekűek álma. [Zefal, te mindenre gondolsz](http://reviews.wiggle.co.uk/7867-en_gb/5360043677/tyre-liners-for-mtb-road-and-hybrid-bikes-reviews/reviews.htm)
igen de ez egy olyan védelmet ad ami mellett nem számit hogy tüske,szilánk vagy bármi más jön. arról nem beszélve hogy normál belsőt használhatsz. 1x megveszed és kb korlátlan ideig jó
@salt: Fáj a szívem, hogy meg kell csonkítani, de ha nincs más mód... Egyébként léteznek másféle szalagok is (MTB-hez pl. zöld). Ez a kétszínű pántlika jobbnak látszik, persze az ára is!
Ilyenkor nyár végén, amikor érik a dinnye, népszerű a defektvédelem. Érthető. Aztán jön a hűvös idő, kevesebben bringáznak, az ügy félig-meddig feledésbe merül. Pedig a tövisek kitartanak tavaszig. A tél nedvessége kissé megviseli őket, de még úgy is képesek belefúródni a gumiba.
@salt: Kicsit sokallom az árát, de ha tényleg jó, érdemes áldozni rá. Ellenben nem találtam MTB-hez való méretet belőle. (Nem ide tartozik, de nézegetve a különböző termékeket, megakadt a szemem egy "Knog Porno" foltkészleten. Vajh, miféle gumiterméket kell ezzel patkolni?)
@balancefreeride: Olvastam véleményeket, valóban dicsérik. De ez is vizes lötty, és ha nincs szerencséd, kikezdheti a vasat stb. Egyébként nem vagyok ellene az ilyen fajta defektvédelemnek, csak még nem tudtak meggyőzni. Úgy tűnik, sokan használnak defektvédő folyadékot, véleményt azonban nemigen írnak róla. Itt a Testbike-on is csak néhány véleményt olvashatsz.
@newage21: Pályaudvarokon, vasútvonalak mentén stb. – mint szélsőségesen száraz termőhelyhez alkalmazkodott növény – a Nyugat-Dunántúl kivételével országszerte terjedőben van. Az éghajlat szárazodása is kedvez neki, no meg az ember is hurcolja ide-oda, akár a cipőtalpán.
joes no flats az igazi annál jobb nincs az egy fehér lötty és teljesen folyik nem ragad csak akkor szilárdul meg amikor kell és nem is drága 2000ft belsővel 1 ütt nagyon megéri 2 éve nem volt defekt amikor levettek a külsőt mivel elkopott tele volt lyukkal a külső a belsőnek semmi baja csak egyszer eldurrant a belső belevágtam a kukába egyik nap haver kiszedte belerakta a bicójába most ő használja úgyhogy még a repedést is elfedte de persze már nem az igazi
@xBenyax: Ikarus barátunk esete a csiganyállal - ismerjük. Elrettentő példa. Nekem is volt zöld iszappal bélelt tömlőm (Rubena Slug), nem voltam tőle elragadtatva. Egyeseknél, úgy látszik, mégis bevált.
@Neoplanment: Közben megtaláltam. A Schwalbe Ultremo-ja Ceramic Guard védelemmel van ellátva. Lehet hogy kapható hasonló köpeny terepjáróhoz stb. is, de szerintem az ára nem hozzánk van igazítva. Próbáld elkerülni valahogy a töviseket, én is ezt teszem.
Olvasgattam különböző önkormányzatok panaszfalát (legutóbb Soroksárét), és bizony siránkoznak a bringások, sőt perrel fenyegetőznek, amiért a közterületen végzett munkák során szétszórják a sok tövist, bosszúságot és persze kárt is okozva a bicajosoknak.