@Knight_: Reteszek száma fordulatonként EGY dolog a sok közül. Megmunkálás minősége, csapágyak minősége, kalapácsrugó ereje, mind-mind szarabb, mint egy XT vagy XTR esetében
@Krup: Nagy holtjáték csak az olyan megszállott idiótáknak probléma mint én, utálok leszállni és tolni. Talán ismerős, hogy minden fokozatodat ellőve pörgetsz fel a hegycsúcsra, és megdobja a bringa hátulját egy kő, ág, döglöttmókus, etc. Kidob a ritmusból és elveszik a nyomaték a hátsó kerékről, a bőséggel 1 alatti áttételnek köszönhetően irdatlan nagynak érződik az egyébként máskor nem zavaró holtjáték. Újra megindulni meg már pont nem tudsz. Ilyenkor jön a séta és tologatás.
@Knight_: az XT-nek konkrétan lassú a reteszelése, és nagy a holtjátéka. De igazság szerint ennek még sok hátrányát nem láttam. A minőséget tekintve meg 8 éve bírja, pedig látott egy s mást, szóval avval nincs baj (:
@dr.anonimus: "...egy XT vagy XTR simán veri a fent látható agyat minőségben..."
Én azért nem vagyok elájulva az XT agyam "gyors" reteszelésétől. Legalábbis érzésre olyan átlagosnak tűnik.
@molndan: vannak ennél komolyabbak is,
sima agyak esetén Halo Supa Drive a 120 retesz / fordulatával
ahol már a lánckeréksorból helycsinálás okán ki lett szedve némi anyag a racsniszerkezetnek ott előfordul 240 retesz per fordulat is ez volt a Kappius agy
@Zero-X: Úúúúú Silent Clutch. Szélsőséges egyén vagyok, mindig is szerettem volna egy gyárilag totál néma agyat. Igazi kuriózum. Persze kíváncsiságtól hajtva azonnal szétszedném egy szervizre a racsnimechanikát. :)
@dr.anonimus: Én is mindig kicentizem, meg eléjük vágok, de többnyire meglepődés, meg jaj, bocsánat van, én már ennek is örülök, persze volt már egy-két kancigány, akik a bicikliúton viszik a hónuk alatt a két képzeletbeli görögdinnyét ugye ismerős, értitek, ahogy mennek:) szóval azok nem akarnak elállni az útból, de egy hirtelen kormánymozdulattal előttük termek, és nem tudják lereagálni hirtelen, hogy mit kéne csinálni, nincs idejük kötekedni.
@perelli: kerékpárúton nem kell csengetni. Ki kell centizni, aztán mikor a szívroham határán van a gyalog, akkor eszébe jut gondolkozni, hogy nem jó helyen sétálgat.
@gyuladaniel94: lesz*rom hogy leszavazzák, ha erről jobb kedve lett, hát tegye, legalább örömet okoztam. A tömegéért vettem meg, a fejlett racsnimechanika meg "csak" velejárója az agynak.
A Shimanonak is vannak jó agyai csak nem az alsó árszegmensben kell keresni, egy XT vagy XTR simán veri a fent látható agyat minőségben, csak éppenséggel megfizethetetlenül drága és nehéz, bár ez utóbbi relatív.
@dr.anonimus: Ja így már értem. Igazából nekem is alap shimano agyaim vannak, de olyan silányak, hogy az előző tulajnál ment max 1000Km-t a bicó, mikor én megvettem, szétszedtem az agyakat, erre láttam, hogy be van maródva a csésze is, kónusz is az első, meg hátsó agyban egyaránt, a kazitest meg kottyan. Én elhiszem, hogy ha túl tartósak lennének a shimano alkatrészek, akkor egy idő után leállna az üzlet, de azért azt gondolom, hogy ez már azért túlzás. Lassan már porcukorból lesznek az alkatrészek, meg majd műszerolajjal fogják őket gyárilag kenni, vagy mi? Amint lesz egy kis pénzem, veszek valami normális minőségű iparis agyat pl. Novatec, vagy ilyesmi. Na de úgy látom, hogy valakinek a silány agyak jobban tetszenek, mint ez, mert le is szavazták.
@gyuladaniel94: Spank309 leírta a lényeget. Még annyival egészíteném ki, hogy sokkal kisebb a holtjátéka a rendszernek, azaz egy gurulásból való megindulásnál szinte azonnal jut nyomaték a a kerékre, nem úgy mint egy alapabb Shimano-nál.
És ennek van valami gyakorlati haszna is egyébként, vagy csak a fílinget kell megfizetni, hogy kerreg, mint egy motor? Világosíts fel légyszives, mert ehhez hülye vagyok.