végre megvan az integrált hajtás :)
(a nagytányér nem véletlenül lyukas, mert ez láncvédős változat, amit természetesen marha gyorsan leműtöttem róla, 170 mm-es karhossz - több hét volt mire beszerezte a nagyker)
Nagy öröm am ez, ugrik egy minösegi osztalyt a gep az biztos! Nem fognak mozogni a vazhoz kepest a tanyerok az tuti!!! En 2014-ben csereltem az Analogon, a fotod lattan beugrott hogy ugyanigy fotozgattam, annyira örültem neki! Sztem ez a max amire erdemes költeni, ez mar mindent tud ami elvarhato! Gratula es soksok km-t hozza!
A legegyszerűbb, ha követitek a gyártói ajánlást :).
A menetet finoman bezsírozva kell behajtani és az előírt nyomatékkal kell meghúzni. Legtöbbször rá van írva a nyomaték érték az alkatrészekre: Középrész: 35 50Nm, kupak: 0,7 - 1,5Nm, hajtókar: 12 - 15Nm. A csapágyhoz már csak azért sem ajánlott az olcsó, karos szerszám, mert nem tudsz hozzá kulcsot használni.
@Busman75: értem, jól mondod, kis odafigyeléssel biztos használható, nekem nincs tapasztalatom azzal a szerszámmal, viszont hallgatok a szerelőmre, de én egy jobban berohadt csapágyat nem állnék neki kitekerni vele, illetve az icetoolsnak jobb a felfekvése és nem sokkal több az ára sem.
Üdv.
@Tito: Helló! Nekem az általad nem ajánlott szerszámom van. Kis odafigyeléssel tökéletesen használható ez is. Nekem még sosem fordult le és egy csapágyházat sem nyaltam le vele, pedig sokszor szereltem vele ilyet.
NorBEE neked pedig a közeljövőben ha fejlesztenél, ezt az oldalt ajánlom figyelmedbe(barátibb árak és maximum 3-4 nap alatt nálad van a kívánt alkatrész) http://www.2wheels.hu/kategoria/shimano/
Üdv!
@ikarus266: persze :D majd 3szor annyiért veszek szerszámot mint amennyi volt a csapágy :D ezzel valószínű nem nyalod el, de ilyen szerszámot csak egy szerviz engedhet meg, magánszemélynek amúgy is felesleges ha évente egyszer kapom szét megzsírozni meg megnézni az állapotát :)
@NorBEE300: Ha eljössz, megmutatom :) Egy, pontosan a tengely átmérőjével megegyező tengely van a szerszám közepére integrálva,m ami pont passzos... :)
@Tito: :DDD
Amit linkeltél IceToolz-t, olyan van a servicébanben. Szóval ott :).
Apám is szokta mondani: "mindig zárt kúccsal szedd le az anyát a csavarról, mert kezed-lábad eltöröm ha nem íccsinálod!" :D
@NorBEE300: elvileg ki nem lazulhat, de biztos ami biztos... nem tudom milyen szerszámod van, de ha minden igaz a rátolós csőkulcsos sem jobb mint a másik(Balázs barátom mondta)
a havertól hallottam kitalált hülyeségeket mindenhol nyomják és más szívja miattuk
@Tito: 24-48 óra a kötési ideje a menetrögzítőnek. Ez oldható kötőanyag és Józsi érzéssel, óvatosan húzta meg. Szerintem bőven szétszedhető (remélem...). A tengely, az imbuszok zsírozva vannak, ott nem lesz gond :).
@NorBEE300: jaja érdemes, esetleg kis oldószernek wd40 vagy valamivel érdemes ráfújni, hogy könnyebben meginduljon, és mondom nem fogsz csalódni ebben a hajtásban, nekem bevált, én zsíroznám a menetet csapágy és imbuszt is a helyedben, és persze a tengelyt, kicsit húzd meg csak érzéssel, és legközelebbi zsírzásnál is könnyen szétjön majd, de ha meglazul megeszem a nemlétező kalapom :D
@NorBEE300: Hát, ne haragudj, de szerintem is butaság volt menetrögzítőzni a középcsapit, ezek inkább beszorulni, berohadni szoktak (már amelyikkel eddig volt tapasztalatom). Remélem nem szívatod magad halálra ezzel... Cuccost nézem holnap! :)
@Rainy: mindenki maga tudja persze :) meglehet bár ha elnyalja az ember kiszedésnél elég necces lesz kioperálni. nekem gyárilag is zsírral volt az is kenve szóval én is követem a hagyományt :D még nem lazult fel így,
isis-es rendszerem volt ezelőtt meg 4szög hát azok tényleg volt, hogy fellazultak(ott kell menetrögzítő vagy "izombólmeghúzom", aztán elnyalom :D mikor ki kell szedni :) de ennél nincs gond :D
@Rainy: igen nem kell, de ezt igazán erősen sem kell, próbáld ki, nem fog meglazulni, de a kis kupak csak a távolságát tartja főleg, azért is műanyag ajánlott inkább mert nem kell nagy erő hozzá, viszont ha túltekered eltörik és raksz bele újat, nem pedig a hajtásod menete károsul, ha ilyen módon van megoldva mint a karon két imbuszcsavarral a meghúzás, az elég biztos megoldás, kellően meghúzva ezek nem lazulnak fel szinte sose, mert a hajtókar két oldala megfeszíti
@sandorp9: dehogyis ez az integrált rendszer tényleg a legjobb, csak ügyesen kell bánni vele, (persze vannak olyan alkatrészek amik régebbi de megbízhatóak aláírom) ennél, végre nem kell aggódni a kilazulás miatt, és gond nélkül szétjön, a porvédelme az eddigi legjobb megoldás, mivel kívülre került a csapágy nőtt az átmérője azaz erősebb tartósabb is lett
nem is megtépni kell, de ha meghúzod úgy, hogy az megnyugtató legyen akkor megnyomódik a gyári kulccsal... nem azt mondom, hogy szétbarmolja de megnyomja :/ nem az imbusz húzza össze a cuccot, hanem a kis műanyag csavar amit beletekersz, ez az fsa esetében pl aluból van és nem külön szerszámmal működik, hanem kis imbusszal :)
@Rainy: nem tudom neked, hogy sikerült megnyomnod ezt, nem kell izomból meghúzni csak annyira, hogy éppen érezd megvan húzva, én többször szétszedtem már, nincs vele gond, nagyon könnyen szétjön, emiatt is szeretem ezt a rendszert.
nem kell belehúzni nagyon(zsírzás mellett) mert a két imbuszcsavar nekifeszülve tartja(szintén zsírzással és nem agyonhúzva) és a kupak is tartja pluszba, a másik oldal meg integrálva van ugyebár, ezért nem tud kicsavarodni a csapágy középen
@NorBEE300: haha :D egy sima betekerés esetén is megnyomódott az ultegra :/ gyári shimi kulccsal lett betekerve és így is... remélem nem lesz gondod vele de az a probléma, hogy sz@r puha anyagból csinálják ezeket a csapágyakat és ha ránézel is meglátszik rajta
@Rainy: Ilyen rögzítővel csináltuk, én ezt használom majdnem mindenhova (http://szerszamkell.hu/pro_seal_fix_csavarrogzito___menetrogzito_4297). Kb. 3-4 menetnyit kentünk vele, tehát elég vékonyan és nem lett megtépve a csapágy. Gondolom azért normális csapágyszerszámmal az általad felvázolt lehetőségre valamivel kisebb esély van.
@NorBEE300: modnom ez egy masszív jó hajtás, bár érdemes védőmatricát csináltatni rá (ilyen 1E postával amúgy) viszont én is azt mondom, hogy ez a menetrögzítős dolog nem volt jó ötlet, ezek már nem csavarodnak ki, ezt zsírozni érdemes inkább, hogy ne "rohadjon" bele a vázba, én a helyedben valami minőségibb(icetools) szerszámmal erősen rajta tartva, vagy szervizessel kiszedném mielőtt jobban beleeszi magát a vázba és inkább zsírt kennék rá, ez a rendszer már nem monoblokk, nem fog csavarodni, meg időnként érdemes is szétkapni a tengelyt átzsírozni
@NorBEE300: ezzel egy probléma lesz, hogy mivel a csapágy fos puha aluból van még sima zsíros betekerés esetén is simán elnyalja a szerszám ha ki akarod tekerni... menetrögzítővel ez egy halál lesz, szerintem szét fogja marni körbe és elfordul majd rajta :D
@Tito: Biztató :).
Annyi huncutságot csináltam, hogy véééletlenül se táguljon fel, a csapágyakat menetrögzítővel bekentük. Tavaly a Mátrában az octalinkes középcsapi jobb oldala egy picit meglazult...
@meridásgaluska: Köszönöm!
Erre válaszolni érdemlegesen némi használat után tudok :). Amit eddig észrevettem terhelés alatt (erőteljes szembeszél), hogy nincs az az enyhe nyúlós érzés, mint az eddigi Alivio-nál. Terv szerint pünkösdkor feljutok Galyatetőre, akkor meglátjuk mit tud.