összetett fotóalbum keresés

neked is van véleményed?

Fotóalbumok » bicikli/alkatrész képek » JPeti86 városi bici » #20
A kép adatai: bezár


Eredeti kép méret: 1494x1000
Fájl méret: 212 kB
Beágyazás: bezár


HTML link


BB code


Direkt link
20/26
(bal nyíl gomb)   (jobb nyíl gomb)

Milyen ez a kép?

a szavazáshoz jelentkezz be!
 A hajtáslánc 1x9 fokozatra alakítva a "téli szünetben". teljes kerék, fogaskoszorú,váltó, hajtás és lánc csere.Meg kell mondjam, soha nem vennék más váltót mint a Shimano Saint, még ha ez nem is downhill bicikli.Az alsó kategóriás váltókkal iszonyat sok baj van. Ráadásul most megcsináltam úgy, hogy végig zárt Jagwire csőben megy a bowden, ellentétben a váz alján elvezetett folyton sáros régi megoldással. Az első váltó is megszűnt, mert így is megvan a közel 3-szoros áttétel tartomány (11-30 koszorú.)
JPeti86
fotója


Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá!
Lépj be vagy regisztrálj!


Megjegyzések a képhez
1-3 / 3
JPeti86 - 81 hónapja
Komment a váltó bowden cső ellenállásához: már bő 2 évet mentem így, a felújítás során kellett némi olajat tenni a bowden vezető csőbe injekciós tűvel. Ettől újra pontos lett a váltás.
Tetszik a hozzászólás?
 
JPeti86 - 100 hónapja
@Krupcheck: Igen, ha szűk íven hajlítom a csövet, valóban nagy az ellenállása, de erre már az átépítés közben sikerült rájönni.Igyekeztem a minimális hajlítást tenni ami még elegendő. De legalább tökéletesen állandó az ellenállás, és ha most jó akkor 5 év múlva is jó lesz, legalábbis merem feltételezni mert jó cuccokról van szó. De a sáros alja a váznak, meg a csőbe bekerülő kosz és víz, az tökéletesen reprodukálhatatlan dolog, egyszer jó,egy kis idővel meg már nem jó.

Mondjuk egyébként meg nem értem, hogy miért ilyen vackok mostanában az olcsó váltók. A Saint váltókat és váltókart feltalálták, megtervezték. Tudják hogyan kell időtálló erős alkatrészt gyártani. Nem egy iszonyatosan bonyolult szerkezet egy váltó. Úgy általában a bicikli alkatrészek többsége sem rettenet bonyolult. ( Mondjuk a munkámban használt mindennapi dolgok mindenépp bonyolultabbak, szóval elfogult vagyok... ) A gyártók összes dolga az lenne, hogy ráállítanak pár mérnököt, hogy a meglévő jól bevált mechanikát tervezzék át nagy szériás olcsó sorozatgyártásra a minőség megtartásával, ha kell több, vastagabb de olcsóbb anyaggal.
Tetszik a hozzászólás?
 
Krupcheck - 100 hónapja
A víz meg sár ellen valóban jó dolog a végigvitt váltóbowdenház, viszont rohadt nagy ellenállása van. Hajlamos miatta megszorulni a váltó, és rugóirányba lassan, pontatlanul, vagy sehogy sem váltani. Mondjuk a Jagwire cső nyilván nem gagyi, meg a Saint rugója sem gyenge, de a váltáshoz szükséges erőben szerintem fogsz egy kis változást érezni.

Az alsó kategóriás váltókkal meg valóban csak a baj van, ha használja is az ember a bringáját. Szar úton elpattognak, rossz időt nem bírják, hetente kell őket állítani, wrhhh.
Tetszik a hozzászólás?
 
ezt az képet ma 1, összesen 1154 látogató tekintette meg

» Partnerek