@aradebil: A BB7-em volt, , nekem nem volt vele jobb tapasztalatom mint a BB5-tel , a TRP pedig 2x annyiba kerül (azt még nem próbáltam), de hátha felbukkan az apróban:-)
@aradebil: nem értem a hidró-kábel kombinációt, a gyengébb láncszem ,a kábel fogja meghatározni milyen a fék, ellenben a lehető legösszetettebb karbantartásilag. Mielőtt féket cserélnék ,megvárom milyen lesz az új fékpad, ezután a bowdent tuningolom majd, ha igy sem javul sokat, jöhet a BB5.
@mito: pedig valamiért még a TRP tárcsafékénél is jobb állítólag, de lehet hogy csak az ár/érték miatt... nem tudom, sose volt tárcsfékem, csak amikor átalakításon agyaltam, akkor másztam kicsit bele a témába :)
@sandorp9: hmm, nekem volt mtbhez(trekkinghez) BB7 , nem voltam oda tőle, a BB5 jobban bejött, lehet hogy kifogtam valami selejtet? Amugy azt olvastam, hogy a BB5-öt is a Promax gyártja, a fékbetét megegyezik az enyémmel.
@sziklánülö: köszönöm. Pont igy jártam, megláttam egy ilyen bringát az utcán, beleszerettem a szinbe, megnéztem a tipusát és rákerestem a neten, előtte halványlila fogalmam sem volt, hogy a Charge nem csak alkatrészekben utazik. A fékben nem gondolom, hogy ekkora alapvető hibát vétenének, sok gravel/CX gépet szerelnek Promax mechanikus tárcsafékkel(hogy mi a pontos tipusjel nem tudom, a féken semmit nem találtam ). Már lecseréltem a fékbetétet egy olyanra aminek a review-jei között többen mondták, hogy pont Promax -ot tuningoltak, és mennyire jobb lett, nos jobb lett, de még komolyabb bejáratásnyit nem mentem vele azóta.
Először azt gondoltam,hogy valami egyéni "megmozdulás" a szín,illetve az egész gép.De aztán rákerestem a netten.Mindenesetre,tetszetős az összkép:))1x már volt szerencsém Claris-al szerelt bringát hajtani,kiválóan működött a rendszer.Ellenben,szerintem a Promax DSK-300-s fék(ha az)nem 100%-an kompatibilis az adott Claris fékkarral.Ha jól emlékszem,eredetileg az egyenes kormányhoz való 3 ujjas fékkarhoz tervezték(de lehet hogy tévedek...).A fékbetét cseréje egy jobbra,megoldás lehet(legalábbis javíthat rajta)az általad említett problémára.
Szép gép,tartson sokáig!
@sandorp9: már kezdek megbarátkozni velük. Ami bajom volt, hogy ezek ténylegesen 42mm szélesek, nem ugy mint a többi 42mm-esnek mondott, azokhoz képest vastag, a súlya meg 715 gramm, ami pl a Conti Speedride (ilyen volt a trekkingemen) 490 grammjához képest sok. Ja, és sima, aszfaltra való.
Benyomások 130 km aszfalt alapján, terepen még nem voltam: a fék lehetne acélosabb , lecseréltem a betéteket, majd meglátjuk.. Az ülés kényelmes, a koskormányt kezdem megszokni. Gyorsabb (gyorsabbnak érződik?) mint a Merida Speeder. Tetszik.