Írtam amúgy az Orbea-nak is ahol vettem a bringát, meg regisztráltam is Lifetime Warranty-ra az orbea oldalon annak idején, kiváncsi vagyok mit válaszolnak.
@OKdoki: Igen ezen gondolkodom én is hogy azért alul fel kellett hogy feküdjön a nyeregcső, de ha felül volt bármi kis mozgási tere akkor lehet hogy szép fokozatosan elnyírta a hegesztési pontnál azt a csődarabot. Kérdés hogy meg lehet-e hegeszteni vagy lehet-e valamit kezdeni vele - jó lenne valahogy megmenteni...
Ráadásul, ha ennyire volt kihúzva (gondolom, hiszen azért jelölted meg) akkor még egész szépen fel tudott támaszkodni a nyeregcső belső falán a Suntour nyeregszár alja. Bizonyosan a folyamatos hajlító terhelés okozta a galibát, de emögött több hibát is sejteni vélek. A hegesztésnél, csőkivágásnál meggyengült az anyag. Ez az érthetőbb. A nyeregcső belső átmérőjének alig egy milliméterrel szabadna nagyobbnak lenni, mint a nyeregszár szabványba megadott méret. Így a felső rész (felső cső bekötés pont feletti), aminek a terhelés nagyobb része adódott, nem kapott volna ekkorát belőle.
@Csakisahegy: Igen jól látod a varratnál indult el a repedés, lehet hogy a hegesztés miatt ott elgyengült az anyag vagy esetleg vékonyabb lett a csőfalvastagság?
@ikarus266: Én is gondolkoztam a nyeregcső pozíciója miatti okon - de már így használom a gépet 4 éve, nem tudom miért most adta meg magát, lehet mostanra fáradt el az anyag?
@ikarus266: Nekem úgy tűnik, hogy a hegesztéstől indult meg a történet, nem a nyeregcső a ludas. Nekem is Ennyire ki van húzva a cső, és a közel 100 kg súlyom ellenére sem volt még gond-és az enyém csak egy karbon Merida váz.