Én a csepel gyár tárgyalójában láttam egy magura felnifékkonzolos bemutatógépet...
Már akkor meg akartam magyarázni hogy egyszerübb, olcsóbb, és tartósabb egy szimpla 14sebességes Rohloff agyváltós lánchajtásos (a különlegességkedvelőknek urambocsá szíjhajtással kombinálva) megoldás, de elég elutasítóak voltak:)
Nem hiába nem vettek fel..XDXD
Túl sok bowden, görgő, áttétel, plusz elég bizarr gagyi ,,kötélzet,,........
agyváltó kell és kész....:):)
Nem kötélbicóXD
igaz, de bringára lehet rarakin ilyen kicsit :D csak letépi a gatyát... amúgy van szíjhajtás is de az szarabb sztem(nincs jó élményem vele, viszont olcsóbb)
@fifi: azért egy külső váltó nem egy egyszerű szerkezet... csak éppen ezer meg egy éve gyártják, és megvan rá a bevált technika. De azért ha újra kéne tervezni, nem lenne egyszerű kitalálni.
btw nem kellene stringbike a hajtás holtpontjai miatt. Viszont szívesen látnék még egyéb ötleteket is a lánc felváltására, mert oké hogy a 1000éves technika bevált, de miért ne előre haladnánk a hátra helyett?
A mai pálinkafőzőt is fel kellett valakinek találnia, pedig biztos volt előtte is működő megoldás rá...
@Majoros Tibor: Azt mondta a tervezője, hogy igazából nincs komolyan kopó alkatrésze, mert minden érintkezési ponton csapágyazott görgőkkel van szerelve, sikló és csúszó alkatrész jóformán nincs is benne. Az elv maga nem rossz, kérdeztem, hogy a madzag milyen tartós, azt mondta amióta megvan a tesztgép, azóta ugyanaz megy rajta, de amúgy 300 Ft- os tétel, és ez a legsebezhetőbb lelke hajtásnak- ennyi. Nem kell olajozni, mint a jó öreg láncot és valószínű 10x vagy tovább bírja, mivel nem kopik- nyúlik el. Véleményem szerint városi bicajozáshoz nagyon is elfogadott lesz majd pár év múlva, ha megkezdődött a sorozatgyártás. A váltásról meg annyit, hogy a sok bowden a hajtókarhoz vezet, ahol a kis fehér görgőt húzogatja le- fel, amin a madzag fordul vissza ugyanis mechanikailag állítják vele az erőkar hosszát, így változik az "áttétel", ezt pedig állva, ülve, épp tekerve, gurulva, bárhogyan meg lehet rajta csinálni észrevétel nélkül... A pedáljai mellékesen mindig vízszintesen állnak meg a kialakításánál fogva, ez szerintem egy járulékos plusz, minden szituációban menetre kész... :) És ezt még tényleg egyedileg CNC- zték ki, az meg nem olcsó dolog, de ha sorozatban gyártják, az már más lesz. Nomeg arról nem is beszélve, ha te lennél a feltaláló, te is szeretnél belőle egy kis zsebpénzt- nem? :)
mindemellett tegyük fel, hogy a mostani 700 ezer forintos árat a sorozatgyártásban le tudják faragni ad hoc százezerre/ezt kétlem, de tegyük fel/...
mi értelme akkor?
most csináltunk mosógépalkatrészekből, meg ebből abból pálinkafőzőt...
na az sztem többet ér :)
Szerintem nem bonyolultabb, mint egy külső váltó, az agyváltóról nem is beszélve. Tényleg vannak jobb ötletek ennél, de amíg élesben nem használtam, nem merném rámondani, hogy szar.
Drágának azért drága, mert egyedi, nincs sorozatgyártásban, házilag kimarni alkatrészeket bejáratott technológia nélkül meg elég munkaigényes.
Csak ha abból indulsz ki, hogy ha az arany nem lenne annyira ritka, mint amennyire, az se érne jóformán semmit.
mitől olyan remek elmondanád?
egy ránézésre is kib@szott drága, bonyolult, felesleges ökörség, amit gyanús módon nagyon futtatnk...
ennél sokkal érdekesebb, hasznosabb ötletek tűntek el a pénzhiány miatt...
ezt én is láttam Bringaexpón, és egy jót röhögtem rajta. ennél nagyobb hülyeséget nehéz lenne kitalálni
meg néztem, hogy ez hogy vált mert van ott egy csomó bovden de nem nagyon jöttem rá