@Peetii:
Szia!
Nem hangzik hülyén a kérésed, annyira nem, hogy lementem a pincébe, s lemértem neked, már amennyire pontosan meg tudtam ezt tenni, ugyanis a kerék ki van véve a vázból, de azért a küllők az agy felé haladva kitérnek a síkjukból, így egy pici ív volt a mérésemben, de hozzávetőleg 62 cm a FELNI BELSŐ mérete, a külső peremig pedig kb. 64 cm az átmérője. (az ív miatt ezek picit kisebbek a valóságban!) Fékezőpereme ennek nagyon alacsony (kb. 1 cm).
A gumiköpenyre (abroncs) gyárilag rá van írva a mérete, két értékben: 27X 1 1/8 és 28x630 (utóbbi ETRTO szabvány). Én személyes tapasztalatból azt tudom mondani, hogy ez a felni ebben a Csepel vázban kicsinek számított olyan értelemben, hogy a gyári fékfelfogatás és a manapság kapható kis benyúlású outi fékek nem kompatibilisek együtt. Ezen is meg volt buherálva egy távtartó lemez segítségével a fékfelfogatás... Azért is vágtam le róla, hogy lentebb egy másik konzolt hegesztessek fel, de az elmaradt most...
Szerintem manapság nincs nagy választék kerékméretben! (vannak a kisebbek..., a 26-os montikra, a 28-as (622 felni) trekking és outira, a 29-es (ETRTO szabványban ez szintén 622-es felni, csak terepgumival megnő a külső átmérő!) pedig az új MTB-re) De nem vagyok ebben nagyon otthon, segítségül itt egy link, amiből nekem az jött le, hogy ugyanaz a felni és abroncsméret a köznyelvben, csak másként jelölik... :) http://ezermester.hu/cikk-5029/kerekpar_vaz-_es_kerekmeretek
Remélem tudtam segíteni! :)
petiboy_24: Hali! Tudom, egy picit hülyén hangzik a kérésem, de centire le tudod mérni a kerekeid átmérőjét? (körülbelülre..) Mert a méretekkel összezavarodtam.. van 60centi átmérőjű kerekem, meg rendes 630mm-es. És nem tudom melyikkel kéne építkeznem. Sokat jelentene a segítséged, előre is köszönöm!:) Ha esetleg centiméteres adatokat tudsz mondani, meg hozzá hogy az most 27 vagy 28"-os akkor azt nagyon megköszönném.
@petiboy_24: vannak azért normálisabb nyergek is nem horror árban. nade, ha pl hat ropiért vetted a bicót, akkor nem vitázok :) Egy ideje én is akarok spd-t, mert már nagyon kéne, érzem, hogy már nem elég a taposás, advanced lettem :D De majd ha rámszakad az otp... Egyelőre egy új billentyűzet megy a laptopba, mert a teát nem szerette...
@airborne: Igen, ezen is azok vannak, és tervben is van egy hajtás és komplett kerékcsere, de most sajnos azt nem tudom megoldani, picit gyűjteni kell még rá... Legelőször szinterezés lesz.
@petiboy_24: Ezekre még előszeretettel raktak vas felniket, én vennék rá Sun Assault SL1 kerekeket, 405g az egész, én is veszek majd egy ilyet, szerintem arra is azt rakok. :)
@airborne: Igen, utána néztem, hogy kicsit félreérthetően fogalmaztam- nem is kicsit. Szóval azt akartam írni, hogy maga a bicaj gyorsabb mint egy MTB! :P És vettem rá patentpedált e helyett, ami a képen van, és ezt még kiállva is tudom jól pörgetni biztonsággal, nem kell félnem, hogy lecsúszik a cipőm, így ha azt vesszük, ez is a sebesség pozitív előnyére hat, nem beszélve arról, hogy így húzáskor is erő hat a pedálra, nem csak taposáskor... :) Egyébként spd-t vettem, mert a cipőm olyan volt, így ez volt a szempont. Én elégedett vagyok vele, nem fogok LOOKra váltani... :)
@airborne: Azóta már van rajta egy patentpedál, és sokkal gyorsabb! :) Folyamatosan tudom vele tartani a 40-et, amit montival csak 28-30-ig bírtam feltornázni... Néztem rá nyerget, de annyi lenne egy normálisabb, mint maga a bicaj volt! :D
@zazie87: Ez, kérlek szépen drága, egy Csepel Marathon. 10 sebességes, nemsokára feketére lesz szinterezve a teste. Még erősen gondolkodom, hogy levegyem-e róla a váltókat, mert hát hmm... jó az a kis áttétel-különbség hegynek felfelé! :) Majd lesz róla jobbprofil fotó is! :P